Skip to main content

Sinds een maand of 2 loopt mijn laptop meerdere keren per dag vast en moet ik vaak alles afsluiten en opnieuw starten om verder te kunnen. Ik heb het idee dat het komt door de Wifi die wegvalt. Op andere plekken heb ik geen problemen met mijn laptop en thuis zie ik ook op mijn telefoon dat wifi regelmatig even niet beschikbaar is. Internet via de kabel lijkt iets beter, maar ook dan loop ik nog regelmatig vast. En is niet handig omdat mijn modem buiten mijn appartement in de meterkast staat.

Met de Wifi manager via de site van kpn kom ik niet verder. Ik krijg advies om superwifi aan te schaffen voor 99 euro, maar waarom zou dat wel werken? Is het een optie om van glasvezel terug te gaan naar "gewoon" internet? Dan kan mijn modem weer in de huiskamer ipv buiten mijn appartement.  

Hallo @Annika83, welkom! Je geeft aan dat ook jouw bekabelde internet niet optimaal werkt. Laten we daar eerst naar kijken. Dat is namelijk iets anders dan dat alleen je wifi het niet zou doen. Heb jij dit stappenplan voor storingen met internet en wifi al eens doorlopen? En heb je de mogelijkheid een andere kabel te proberen? Welke Experia Box heb je? En heb je deze al eens gereset?


Hoi @Marcia_ 

Dank voor je reactie. Het stappenplan heb ik al doorlopen en de box ook al verschillende keren gereset. Ik heb de v10. Een andere kabel heb ik zo snel niet, omdat het een hele lange kabel moet zijn


@Annika83 loopt er een utp kabel van de meterkast naar de woonkamer? Zoja waarom staat het modem dan in de meterkast?


@Joep1965 De utp kabel naar de woonkamer is een noodoplossing waarbij de kabel midden in de kamer ligt en mijn voordeur open staat. Het modem is in de meterkast geplaatst, omdat daar de glasvezel aansluiting is


Aha dat zien we vaker. De enige oplossing om het goed te krijgen is een kabel leggen naar de woonkamer en daar het modem te plaatsen.  Als je dat niet doet dan ga je nooit goed wifi in huis krijgen. De afstand tussen het modem en de woonkamer is anders gewoon te groot. Heb je iemand in je omgeving die dat zou kunnen?


Het is natuurlijk volkomen belachelijk dat een laptop vast loopt als internet even weg valt. Als dat gebeurt mankeert er echt wel wat aan die laptop. Dus laat da ding nakijken zou ik zeggen.


Aha dat zien we vaker. De enige oplossing om het goed te krijgen is een kabel leggen naar de woonkamer en daar het modem te plaatsen.  Als je dat niet doet dan ga je nooit goed wifi in huis krijgen. De afstand tussen het modem en de woonkamer is anders gewoon te groot. Heb je iemand in je omgeving die dat zou kunnen?

Dit zou ook mijn advies zijn. Zoals je het uitlegt is de afstand tussen de meterkast en de woonkamer te groot. Je zou kunnen kijken of je het kunt overbruggen met SuperWifi punten, maar een kabel is de beste manier.Â