Skip to main content

Internet valt zeer regelmatig, meerdere keren per dag uit en de TV  gaat geregeld op Freeze en vraagt over te schakelen naar ander kanaal en dan weer terug te schalkelen. 

Voor de tv kan je deze stappen inzetten.

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

 

Voor de router zou je deze check eens kunnen doen.

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm


Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?


Hi @Drees49, wat ontzettend vervelend dat zowel het internet als de tv regelmatig wegvalt. Net als Joep ben ik benieuwd hoe je de tv-ontvanger hebt aangesloten op de Experia Box. Is dit met een rechtstreekse kabel, of met een draadloze verbindingsset? Ook ben ik benieuwd waar in de woning de Experia Box staat, hoe lang de kabel tussen de Experia Box en het aansluitpunt is en of dit een rechtstreekse ronde kabel is. Kun je daarnaast ook vertellen wat je zelf hebt geprobeerd om de problemen op te lossen? Dit om te voorkomen dat we dubbele dingen gaan doen. Heb je bijvoorbeeld de Experia Box al eens herstart of gereset?

Zou je daarbij ook alvast jouw profiel volledig in willen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik voor je op onderzoek uit!


Modem  aan de glasvezel en Experiabox via  KPN stekker en ons electranet naar TV en met kabel naar PC.

Inmiddels kruipruimte volgestort met korrels….

Zelfhulp ”dagelijks veel Experiareset , maar ook Spontane genzingen.

WIFI gemeten, onregelmatig piekend en dalend.

Vroeger bij installatie  goede monteurs gehad en goede nazorg van helpdesk. Top! Dus ik dat nummer maar gebeld. is het opgeheven!  Niet vaar 1 gat te vangen en KPN op internetsite gevonden met zelfhulptests, maar ja als internet veel uitvalt… .Uiteindlijk op smartfoon gegoogeld KPNmonteur bellen.. en binnen 24 uur eentje hier. wandelende KPN reclame. Weest zuinig op hem.  Super WIFI aangelegd. Nu afwachten…. Vanmorgen 1x internetuitval,….wait and see.


Dank je wel voor de update. Goed om te lezen dat de monteur jou zo goed heeft geholpen! Mocht het probleem onverhoopt terugkomen, trek dan gerust aan de bel. Dan gaan we verder aan de slag!


helaas vanmorgen zitten we klaar voor webinar.Betaald.Geen internet.Experiabox resetten volgens voorschrift .Geen Internet.Driemaal herhaald.Geen Internet.Foutmelding alarm.Foutmelding smartapparatuur in huis.Onze gloednieuwe Super WiFi punten staan Groen te gloeien.

plots schakelt internet weer in.. Raadsels.Is het Experiabox of het glasvezelboxje? HELP.

 

 


Goedemorgen @Drees49, wat ontzettend vervelend om te lezen dat het probleem toch weer terug is gekomen. Gingen de lampjes op de Experia Box en/of glasvezelkastje anders branden toen je de problemen ervoer? Heb je de problemen sindsdien vaker ervaren, of was dit eenmalig? Mocht je nog steeds problemen ervaren, zou je dan zowel de Experia Box als het glasvezelkastje 2 minuten spanningsloos kunnen maken en daarbij ook jouw profiel volledig in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik voor je op onderzoek uit!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Helaas, was even druk. Probleem ook na spanningsloze kastjes  en herinschakelen. PC en laptop zonder internet. met alle problemen van dien voor  smartapparaten in huis oa alarm.Profiel aangevuld.

Wacht af.


Dank je wel voor de toelichting. Eerder ervoer je ook problemen met het tv kijken, ervaar je die nu nog steeds, of speelt het probleem alleen met internetten? Kun je ook vertellen of de lampjes op de Experia Box en het glasvezelkastje anders gaan branden als de problemen optreden? Vind je het ook goed dat ik een kijkje neem naar je verbinding en hoe dingen aangesloten zijn? Ik hoor graag van je!


Ik zie geen uitval van lichtjes , probleem is vooral internet, freezen is na wifischotels beter.

kijkje nemen is prima


Dank je wel voor de toestemming. Ik heb de situatie bekeken en ik zie dat je gebruik maakt van meerdere switches waar de pc's en tv-ontvanger op zijn aangesloten. Ervaar je het wegvallende internet op alle apparaten, of speelt het op de apparaten die zijn aangesloten op de switch waar ook de tv-ontvanger op is aangesloten? 

Mocht dit laatste het geval zijn, kun je dan aangeven welke switch je hebt aangesloten en of deze IGMP snooping ondersteunt? Dit is namelijk wel van belang als je zowel een PC als een tv-ontvanger aansluit op de switch. Ik hoor graag van je!

Overigens zie ik ook dat je nog gebruik maakt van een Motorola tv-ontvanger. Deze kun je omruilen voor een nieuwere versie via onze online omruiltool


dank,ga op onderzoek uit…

 


Hi @Drees49, heb je al iets kunnen vinden in het onderzoek? Hoe gaat het nu?  Ik hoor het graag van je!


Internet blijft uitvallen, paar maal per dag. Vrijdag komt er iemand om naar switches te kijken.


Dat is wel vervelend zeg. Ik ben wel blij om te lezen dat er vrijdag iemand komt om naar de switches te kijken. Laat je weten wat er uit het bezoek is gekomen? Ik hoor het graag van je!


We gaan het zien of een extern IT-er van Westers Automatisering het probleem kan oplossen., de Russische KPN Roulette Internet<>Interniet kan oplossen, de KPN monteur kwam niet verder dan WiFipunten bij te plaatsen, wel mooier signaal maar internetprobleem niet opgelost.Snik.
Ron, dank tot dusver, we melden ons weer na vrijdag.

 

 


Overigens verliep het omruiladvies van de Motorola Tv ontvanger gesmeerd! Het Fluitje van een cent is moeilijker.


Hoera, medewerker van het IT-bedrijf dat netwerk aanlegde en onderhield voor Dreestrekkerij heeft overbodig bekabeling verwijderd en nieuwe NETGEAR switch aangebracht. En nu maar even de Internetstoringsmelding afgewacht


Dank je wel voor de update. Goed om te lezen dat de bekabeling in huis nu is geoptimaliseerd en dat er een nieuwe switch is aangelegd. Laat je weten of dit het probleem heeft verholpen? Ik hoor het graag!


Nou, dit weekend tweemaal uitgevallen, ik kijk het een weekje aan en lees de 1076 reacties nog es even na.


Oh dat is wel heel vervelend zeg. Mocht het weg blijven vallen, zou je dan aan kunnen geven op het op alle apparaten wegvalt, of speelt het bij apparaten die aangesloten zijn op een bepaalde switch? Ik hoor het graag van je!


Helaas blijft internetuitval chronisch, paar keer per dag.Ook wel spontaan herstel. Alle lampjes op Experiabox blijven groen We hebben 2 computers, 1 bedraad en 1 met WiFi. Als Internet uitvalt is WiFi weg en dan valt Spotify uit, en de alarmcentrale..  Wie lost raadsel op? KPN als provider? Dit plaatje is gemaakt tijdens internetstoring...

 


Reageer