Skip to main content

Ons internet en wifi valt een aantal keer per dag steeds weg. we hebben dan geen Wifi en geen bekabeld internet meer. dit duurt tussen de 1 en 5 minuten en dan is het netwerk weer terug. 

het modem al regelmatig in en uit getrokken maar niks lijkt te helpen. Ook de netwerk verbetering van KPN toegepast maar tot op heden lijkt niks te werken. 

Goedemiddag @nelis76 ,

 

Heb je koper of glasvezel?

Indien koper, zou je de koperwaardes + het modemlog kunnen delen?

Indien glasvezel, zou je enkel het modemlog kunnen delen?

 

Het modemlog vind je via 192.168.2.254 → Instellingen → Service log.

De eventuele DSL waardes vind je via 192.168.2.254 → Status → Geavanceerd.


Hartelijk dank voor de snelle reactie.

 

We hebben glasvezel, Echter kom ik niet ingelogd als Admin…

Ik heb het misschien wel 20x geprobeerd maar niks werkt, ook het scannen van de QR code werkt niet en resetten heb ik ook al geprobeerd. Maar niks lijkt te werken 😕


Hallo @nelis76 heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 


Het is me gelukt om erin te komen, via mijn Windows laptop lukt het wel.

Helaas kan ik de modemlog nergens vinden?


Ah, je hebt een Box 12.

Ik had de uitleg voor de V10 gegeven, excuus.

Bij de box 12 kun je het modemlog als volgt vinden:

Ga naar My modem →Maintenance →Logs


Hoi @nelis76, welkom op ons forum! Is het nog gelukt de logs uit te lezen?

Anders denken we graag even mee,

Wat doen de lampjes op je box 12 op het moment dat de verbinding weg is?

  • Als die lampjes dan ook uit of rood zijn kan het zijn dat er iets met de verbinding niet goed is.
    In dat geval kun je ook het beste direct even met ons bellen op 0800-0402 om de lijn uit te laten lezen. Het liefst tijdens de storing of kort daarna.
  • Als alle lampjes gewoon groen blijven of knipperen is het mogelijk iets op je netwerk, dan denken we hier natuurlijk ook graag even mee.