Skip to main content

Ik ben er zo klaar mee. net als ongeveer een jaar geleden valt steeds het internet weg.

Het duurt steeds een paar minuten en dan komt het weer online.

Vorig jaar een nieuwe Experia Box V10 gekregen en dat leek het (dus) tijdelijk opgelost te hebben.

Helaas lees ik deze problemen vaak hier op het forum, hoe komt dat? ligt het aan de V10?

En voor we het standaard lijstje weer af gaan lopen:

Ja, alles al van de stroom gehad

Ja, reset gedaan op de router

Ja, kabels zijn gewoon goed

 

Ik wil het heel graag opgelost hebben, de frustratie hier in huis loopt aardig hoog op bij iedereen.

 

Het standaard lijstje is niet compleet @DCvD 

Nee, ik heb geen draadloze verbindingsets 

Nee, ik heb geen switch in gebruik 

Nee, ik heb geen zonnepanelen 

Als dat klopt kunnen we serieus aan de slag.


Oke @Joep1965 

nee inderdaad geen draadloze verbindingsets

ja, wel een switch er tussen zitten

Ja, wel zonnepanelen. Maar inverter niet bedraad online. 
 

vertel..


Hallo @DCvD dat je geen draadloze verbindingsets gebruikt is perfect want die geven vaak problemen. Heb je koper of glasvezel? 


Glasvezel. 
en even voor de beeldvorming:

sinds gisteren avond 22:00 uur is het internet al 6 keer uitgevallen. 


Dat is natuurlijk waardeloos.  Gaat het glasvezelkastje in storing? Worden er lampjes rood of gaan uit? Of op het modem rode lampjes? 


Nee alle lampjes groen. 


Heb je  een bekabelde pc of laptop? Gebeurt het daar ook? Gebruik je wifiversterkers? Bijzonder is dat de tv ontvanger het wel blijft doen.


Ik gebruik de wi-fi niet van de Experia box. 
bekabeld internet valt dus uit. 


Ik gebruik de wi-fi niet van de Experia box. 
bekabeld internet valt dus uit. 

Dat zou de tv ontvanger het ook niet doen!!! Het lijkt mij dan toch een wifi probleem. Welke wifi versterkers heb je? Heb je tv ontvangers via wifi of direct met een kabel op het modem. Sma omvormer toevallig??


Is wel vreemd dat tv het wel blijft doen. 

Bij ons ook steeds wegvallend internet. 

Geen tv ontvangers bij ons, kijken via nlziet. Heb inderdaad ook wel dat tv stream wel eenmaal loopt. 

@DCvD  Nu met andere dns servers aan het proberen. Lijkt tot nu toe te helpen... 

 


@JWBokx dat is natuurlijk geen oplossing.  De meeste mensen weten niet een wat dns servers zijn.


@Joep1965 tja kpn wilt er ook niets aan doen. Zeggen alleen dat het bij mij ligt. Als @DCvD het niet snapt help ik wel zoveel mogelijk. Ik ben ondertussen 3 weken aan het sukkelen, thuis werken is een drama zo. Ik weet helaas ook niet zeker of het in dit geval helpt.

Maar je riep gelijk dat de tv het ook niet kan doen, maar dat blijkt bij mij toch het geval. Of een tv stream naar een kastje of naar een app gaat maakt niet zoveel uit 


Heb TP-link Deco’s voor de Wifi, maar ook mn werk laptop rechtstreeks bekabeld aan de experia. 
internet valt volledig weg en komt na een paar minuten weer terug. 
het word ook met de dag erger. Vandaag zelfs meer dan 10x. 
 

televisie blijft echt gewoon werken. 
 

roep maar welke DNS servers. Ik sta momenteel open voor elke optie. Het is niet te doen zo!


@DCvD Ik heb het even nagekeken in de handleiding van de v10.

Je weet hoe je moet inloggen op je modem?

Anders staat hier hoe dat moet.

In het menu dat dan komt kun je bovenin settings kiezen, dan links DHCP.

(heb even de afbeelding uit de handleiding gepakt: niet de rode blok, maar iets hoger)

menu V10

Hmmm afbelding werkt even niet kennelijk

Als je daar bij primary dns eerst de oude waarde overschrijft en de waarde 1.1.1.1 invult, en de laptop opnieuw opstart zal de laptop die dns gaan gebruiken. 

De 1.1.1.1 is van cloudflare en volgens vele ook privacy vriendelijk. Anders kun je daar ook die van google invullen. Dat is 8.8.8.8, maar dan moet je het niet erg vinden dat ze waarschijnlijk alles bijhouden om je te voorzien van ‘relevante’ advertenties…

 


...mn werk laptop rechtstreeks bekabeld aan de experia. 

Heeft u al een andere kabel geprobeerd? Is het een kabel uit 1 stuk? Er zit niets tussen?


@JWBokx DNS aangepast, we gaan het even aanzien.

@Nick83 de internet verbinding verdwijnt van alle poorten. Dus zowel de laptop, de Wi-Fi Access points en smart home hubs achter een switch hebben geen internet meer. 

Vandaag even alles opnieuw geordend in de meterkast en twijfelachtige kabels vervangen.

Helaas toch weer even zonder internet gezeten. Nu zoals boven beschreven de DNS aangepast.

Zou toch echt belachelijk zijn als het zoiets is. Ik blijf het opvallend vinden hoeveel mensen hier last van hebben. En nog veel belangrijker dat bij een aantal het is verdwenen na een eigen modem/router te hebben gekocht.


U geeft geen antwoord op mijn vraag.

Tv blijft wel werken zegt u. Is de tv ontvanger rechtstreeks bekabeld aangesloten? Of via een switch? 


HELAAS!! Ook de DNS aanpassen heeft niet mogen baten. Weer is het internet al 2x verdwenen. 
 

@klantenservice HELP!


@Nick83 lijkt mij een nieuwe vraag, maar Ok. ;-)

4 tvs via een switch op de eerste poort, allen bekabeld aangesloten. Geen PLC ofzo ertussen. 


Ik heb ook het idee dat het niet in mijn huis is maar de glasvezel verbinding. Alle lampjes blijven groen en de poorten knipperen alsof er heel veel communicatie is. Ook de lampjes op de glasvezelbox zijn keurig groen en knipperen als een verbinding. 
 


En de switch ondersteunt Igmp snooping? Met 4 tv is dat echt iets wat moet!! Heb je sl getest zonder aangesloten appartuur op het modem? Dus alles er af ook de wifiversterkers en alleen een bekabelde laptop. Ben benieuwd wat er dan gebeurd. 


Beste @Joep1965, ik snap niet helemaal wat het uitmaakt mbt de switch waar de tvs aan hangen. Het tv signaal blijft altijd goed. 
 

maar het afkoppelen van alle apparatuur is wel even Een dingetje. Dat gaan wel proberen morgen. 
maar stel dat er dan niets gebeurd, wat kan het dan zijn? Wat voor een storing kan dit dan ‘opeens’ veroorzaken en waarom steeds vaker? Wat gebeurd er dan in de experia waardoor er geen internet meer is en het zich ook weer hersteld. 


Jammer dat de dns niet helpt. 

Het is een laptop van het werk, kunt u daar instellingen op veranderen? Of in ieder geval kijken wat de netwerk parameters zijn? 

 


@Joep1965 ja de switch heeft lgmp snooping aan staan. 
 

@JWBokx kun je mij uitleggen waarom de focus van iedereen is op de laptop. Ik heb gewoon geen internet meer op alle devices. TV, sonos, AP’s, hubs etc. Dus het is echt een probleem bij de experia ongeacht de poort. Maar misschien kan je uitleggen wat jullie willen weten. 


Als het afkoppelen niks oplevert dan weten we zeker dat het niet door iets na het modem komt. Dan is de beurt aan kpn en ben je er zeker van dat je geen faktuur krijgt. Want komt er een monteur en het ligt wel aan een kapotte kabel of iets wat van jou is dan is de rekening voor jou.