Skip to main content

Sinds een jaar hebben wij een KPN abonnement. Sinds ongeveer een half jaar hebben wij problemen met internet. Het begon opeens. Wel wifi, maar internet valt steeds weg. Wat ik ook probeer: alles opnieuw opstarten, wifi aan en uit zetten (lijkt soms tijdelijk te helpen). 

KPN heeft de internet lijn gecheckt, en er is ook al een KPN monteur geweest, maar dat heeft niets geholpen. Ik heb daar in augustus al met de helpdesk over gemaild, maar niets meer van jullie vernomen.  De laatste dagen is het zo erg geworden dat thuiswerken volstrekt onmogelijk is geworden. 

Als dit probleem niet verholpen wordt, dan vrees ik dat ik mijn abonnement op moet gaan zeggen. 

Hallo @Willemien 258 

Zou je aan kunnen geven welke apparatuur je gebruikt? Welke Experiabox? Gebruik je wifi-versterkers o.i.d? Of poweradapters? Als we wat meer info hebben kunnen we je wellicht helpen.


Beste Edwin, 

Ik heb een experiabox V10A en een experia Wifi-kastje. Verder nog interessant te vermelden is dat ons huis gelijkvloers is, en 116 m2 groot. Internet doet het nergens goed en op sommige plekken in huis in het geheel niet. Zoals ik al zei, een paar maanden terug heeft er al een monteur van jullie naar gekeken. Dat heeft niet geholpen. 

Er speelt overigens nog een probleem. Wij hebben Sonos en een van de boxen valt ook steeds weg. De diagnose die door de helpdesk van de Sonos is uitgevoerd wijst uit dat onze wifi door door meerdere antennes wordt uitgezonden die ieder op een ander draadloos signaal staan. Is er een verband tussen beide problemen?

 

Ik hoor graag, groet, 

Willemien


Hoi @Willemien 258, ik lees dat je problemen hebt met wegvallende WiFi. Dat is knap irritant, begrijp ik goed. Ik wil je aanraden om de tips voor wegvallende WiFi eens door te nemen. 

Wat betreft de Sonos, is het een idee om deze daarna eens te resetten en als nieuw te installeren.