Skip to main content

Ook hier hetzelfde. Bijna iedere dag valt internet (wifi en bekabeld) uit. Meestal gebeurt dit in de heel vroege ochtend. Dit kan worden hersteld door de V8 modem te resetten (waardoor het rode lampje weer groen kleurt), maar gebeurt de volgende dag weer. Om moedeloos van te worden. Ik schat dat het 5 van de 7 dagen in de week gebeurt. Hoe kan ik dit structureel verhelpen.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hi @LeClou, welkom op ons forum. Het is inderdaad heel erg vervelend als de verbinding zo vaak weg valt. Ik wil dan ook graag uitzoeken hoe we dit zo snel mogelijk op kunnen lossen! Zou je jouw profiel volledig in kunnen vullen en hier een seintje van kunnen geven? Kun je me daarbij ook vertellen waar in de woning de Experia Box staat aangesloten, hoe lang de kabel is tussen de Experia Box en het aansluitpunt in de muur en of dit een rechtstreekse ronde kabel is? Ik hoor het graag van je, dan ga ik voor je aan de slag!


De ronde ethernetkabel loopt van de experiabox V8 van de meterkast op de bgg naar de eerste verdieping. De lengte van deze kabel bedraagt hooguit 8 meter. Vanmorgen wederom twee keer een reset moeten uitvoeren.


Dank je wel voor de toelichting en het invullen van jouw profiel. Ik zie de verbrekingen inderdaad terug als ik de verbinding doormeet. Zou je zowel de Experia Box als het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom kunnen halen? Kun je me daarbij ook vertellen hoe je de Experia Box reset? Ik hoor graag of het spanningsloos maken van de Experia Box en het glasvezelkastje het probleem heeft verholpen


Doorgaans - meerdere keren per week - reset ik de Experiabox door de knop aan de achterkant in te drukken, dus uit te zetten, en na ca. 1 minuut weer in te schakelen. Als dat niet helpt, haal ik de spanning er helemaal af, door de voeding te onderbreken van zowel de modem als de glasvezelkast. Eigenlijk start alles daarna wel weer op. Ik weet niet zeker of helemaal spanningsloos maken  beter helpt, maar in de perceptie wel.


Oke duidelijk. Ik zie nog steeds verbrekingen in de verbinding. Daarom lijkt het me verstandig om allereerst de Experia Box om te ruilen. Dit heb ik dan ook al in gang gezet. Morgen na 14.30 uur ligt er een nieuwe Experia Box klaar bij de Jumbo in Soest. Op het moment dat de Experia Box klaar ligt, ontvang je hier bericht over. Je mag de huidige Experia Box en stroomkabel dan in een doos verpakken. Als het goed is heb je ook een sms ontvangen met meer informatie over de omruil. Voor de omruil is het van belang om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen van de contracthouder. Laat je weten of het gelukt is om de Experia Box om te ruilen en of deze het probleem heeft verholpen? Ik hoor het graag van je!


Vandaag de "nieuwe” Experiabox V10a opgehaald en geïnstalleerd (ik dacht dat jullie inmiddels de v12 uitleverden).  Het werkt. Nu monitoren of de verbinding stabiel blijft.


Dank je wel voor de update. Goed om te lezen dat het gelukt is om de Experia Box te installeren. Mocht de verbinding weg blijven vallen, trek dan gerust aan de bel. Dan gaan we verder aan de slag!


Reageer