Skip to main content

Sinds gisteren valt het internet telkens weg. Wifi verbinding blijft gewoon bestaan icm met de modem en twee superwifipunten. Echter krijg ik met enige regelmaat de melding beperkte verbinding op de internetverbinding.
Ik heb het modem en het glasvezelkastje al een aantal keren een paar minuten van de stroom gehaald en weer aangezet. Dan gaat het een tijdje goed en daarna weer hetzelfde probleem.
Bij het starten van de wifi manager loopt hij alle stappen door. Tot het moment dat er een Ookla speedtest gedaan moet worden en daar krijg ik telkens code 404 op. Meerdere keren gedaan en telkens het zelfde resultaat.
Oplossing di niet alleen echt werkbaar is, is om de wifi aan/uit op bijvoorbeeld de telefoon te doen. Dan werkt het weer even.

Wat kan dit zijn?

 


Ik heb inmiddels het KPN dns verander naar 4x8 en dat lijkt tot nu toe het langst stand te houden.


Edit dns veranderd naar 4x8, leek even te werken maar daarna hetzelfde probleem weer.


Ik heb precies hetzelfde probleem , om gek van te worden.  

Hoop hier een antwoord te vinden om het probleem op te lossen.


Ook vandaag was het nog steeds elke keer weer raak. Wel goede wifi verbinding maar elke keer wegvallend internet.
Ik heb geprobeerd het modem te resetten, zowel via het knopje op de modem als de webinterface. Wat ik ook deed resetten wou het apparaat niet.

Dan toch maar de helpdesk van KPN bellen. Ben net ruim een uur aan het bellen geweest met de helpdesk. Aardige man die me geholpen heeft alles weer goed te zetten.
Opvallend genoeg liet hij me de WPS knop van de modem enkel seconden indrukken tot het wifi lampje oranje knippert. Schijnbaar heeft dit toch de reset opdracht geforceerd. Want twee minuten later ging het modem zich resetten.

Wat het probleem is geweest is (nog) niet helemaal duidelijk. Of een software foutje in de KPN Box (12) of het bedraad aangesloten superwifipunt die tegelijk met de KPN Box het primaire punt wou zijn.

Nu hopen dat het stabiel goed blijft gaan.


Hoi @Sabas79, bedankt voor het delen van je oplossing!
Ik heb hier ook niet een directe verklaring voor maar fijn dat het weer werkt!
Wel hebben we hier nog een aantal handige topics over:

 


Helaas begon vandaag het gezeur opnieuw.

 

Opvallend genoeg is het nu telkens mijn nagenoeg nieuwe telefoon (Pixel 7) die er telkens uit gegooid wordt.
Ik krijg telkens de meldingen:
 

A WiFi device <MAC Pixel 7> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSIDIWL_VIDEO_5G])

En dan enkele minuten later:

Device <MAC Pixel 7> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSIDIWL_VIDEO_5G])

 

 

Pfff begin er aardig gek van te worden…
Opvallend is dat het nu sinds enkele dagen begonnen is, daarvoor geen enkel probleem.


Hoi @Sabas79, bedankt voor het delen van je oplossing!
Ik heb hier ook niet een directe verklaring voor maar fijn dat het weer werkt!
Wel hebben we hier nog een aantal handige topics over:

 

Zal je hiernaar willen/kunnen kijken?


Ik heb het opgegeven en ben overgestapt naar een andere internetaanbieder. Heb al heel lang slechte wifi. En heb nooit anders dan die 404melding gehad.

 


De wifi is bij mij het probleem niet. Overal goede dekking. Al dan niet dankzij de bedraad aangesloten superwifipunt.

 

Mijn probleem is dat elke keer hetzelfde apparaat (Pixel telefoon) uit de modem gekickt wordt met een vage melding in het logboek.

 

Inmiddels beide superwifipunten gereset via de webinterface en gaat nu alweer ruim een uur goed.

 


Ah dat is balen! Ik heb er niet zo direct een verklaring voor, kan het zijn dat er iets op je netwerk aangesloten zit dat dit veroorzaakt?
Ik zie in je dossier dat je experiabox ook net omgeruild is, heeft dat geholpen?


Ah dat is balen! Ik heb er niet zo direct een verklaring voor, kan het zijn dat er iets op je netwerk aangesloten zit dat dit veroorzaakt?
Ik zie in je dossier dat je experiabox ook net omgeruild is, heeft dat geholpen?

Dat is behoorlijk balen inderdaad.

Het modem gaat omgeruild worden, maar gezien de Paasdagen, is het op z'n vroegst as dinsdag.

Ik kan me niet voorstellen dat het aan een netwerkapparaat zal liggen. Tot voor kort deed alles prima en er zijn geen nieuwe apparaten bij gekomen.

 

Mijn vermoeden is dat de modem of een of twee superwifipunten niet meer goed werken. Ik hoop dat het nieuwe modem morgen bij het afhaalpunt zal liggen. Echter de track and trace herkent het ordernummer/postcode niet. Kun je nagaan of dit goed gaat?

 

Wanneer het nieuwe modem het probleem niet oplost denk ik dat het de superwifi is. De beide heb ik minder dan een jaar geleden bij de monteur bij de aansluiting gekocht. Ik ga er vanuit dat hier garantie op zit? Hoe gaat het in zijn werk om de superwifipunten om te ruilen ivm de garantie?

 

 

 


Ik heb nu weer alle apparaten (glasvezel nt punt, modem en de beide superwifipunten) uitgeschakeld. Vervolgens eerst het glasvezelkastje rustig laten opstarten, daarna het modem. Dit lijkt best goed te gaan. Nu de superwifipunten een voor een opstarten en kijken wanneer het weer slecht gaat worden.


Ik ben benieuwd!

Je hebt inderdaad twee jaar garantie, dit loopt via de winkel. Je kunt ze daar ruilen met je aankoopbewijs.
Het kan natuurlijk ook iets van een instelling zijn daarvan, we hebben hier wel een paar handige topics over:
 

En misschien is het de moeite waard om te checken of ze de laatste software hebben: Product Updates


Ik heb gisteren het vervangende modem geïnstalleerd. Daarna via de webinterface gekken naar de firmware, d ze staan op de modem en de superwifipunten op de allerlaatste versie.

 

Ook na deze vervangende modem blijf ik dezelfde problemen houden. In het log van de modem blijven  de meldingen: weer terugkomen.

A WiFi device <MAC Pixel 7> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSIDSWL_VIDEO_5G])

 

En dan enkele minuten later:

 

Device <MAC Pixel 7> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID/WL_VIDEO_5G])

 

Het valt inmiddels op dat dit nu met meerdere apparaten gebeurt en niet meer alleen op dezelfde telefoon.


Bedankt voor je terugkoppeling @Sabas79, jammer dat dit hem niet was!
Ik heb de lijn nog even uitgelezen en ik vermoed dat het daar ergens fout gaat. De afgelopen dagen is je verbinding ontzettend vaak weggevallen. Hier kunnen we een ticket voor aanmaken maar alleen op de dag zelf dat de verbinding ook weggevallen is.

Op dit moment is je verbinding nog niet weggevallen dus kan ik dat helaas dus niet doen.
Zou je hierover nog eens met ons willen bellen aan het einde van de dag of als de verbinding weer (een paar keer) weggevallen is?
Mijn collega's kunnen dan een monteur voor je inplannen of een ticket voor je aanmaken.


Bedankt voor je terugkoppeling @Sabas79, jammer dat dit hem niet was!
Ik heb de lijn nog even uitgelezen en ik vermoed dat het daar ergens fout gaat. De afgelopen dagen is je verbinding ontzettend vaak weggevallen. Hier kunnen we een ticket voor aanmaken maar alleen op de dag zelf dat de verbinding ook weggevallen is.

Op dit moment is je verbinding nog niet weggevallen dus kan ik dat helaas dus niet doen.
Zou je hierover nog eens met ons willen bellen aan het einde van de dag of als de verbinding weer (een paar keer) weggevallen is?
Mijn collega's kunnen dan een monteur voor je inplannen of een ticket voor je aanmaken.

Dank voor je reactie Thomas.

 

Ik wil best weer bellen maar ben bang dat ik dan weer het standaard riedeltje ga horen. De vorige keer werd de modem ongevraagd en zonder mede te delen op afstand gereset. Vervolgens weer een rotklus om de superwifipunten weer te verbinden.

 

Je geeft aan dat je kan zien dat de verbinding erg vaak is weg gevallen. Kan dit te maken hebben met het kastje in de wijk? 

 

Ik blijf de rare foutmeldingen vreemd vinden. Die geven de indruk dat het iets met de wifi is.


Dit kan inderdaad in de centrale zitten of ergens in een kabel. Dat is voor mij wat lastig vast te stellen, de technische dienst of een monteur kan daar meer over vertellen.

Ik heb in je dossier een aantekening gemaakt met mijn bevindingen, misschien handig om daarbij nog even te noemen dat het niet alleen je Wifi is die wegvalt maar de hele verbinding


Dit kan inderdaad in de centrale zitten of ergens in een kabel. Dat is voor mij wat lastig vast te stellen, de technische dienst of een monteur kan daar meer over vertellen.

Ik heb in je dossier een aantekening gemaakt met mijn bevindingen, misschien handig om daarbij nog even te noemen dat het niet alleen je Wifi is die wegvalt maar de hele verbinding

Top! Scheelt mij weer het een en ander uit te leggen.

 

Positieve is dat het vandaag goed kijkt te gaan. Ik hoop dat, dat zo blijft en anders die ik een belletje.

 

Dank voor je tijd en moeite!

:)


Nou lekker dan.…

 

Vandaag weer enorm vaak uitval van het internet. Zojuist gebeld zoals geadviseerd en kreeg een oudere man aan de lijn. Deze wist direct nadat ik Box 12 zei wat het probleem zal zijn. Hij vroeg me achter de pc te zitten en pats... Telefoonverbinding verbroken. Terug gebeld en kreeg het advies te wachten tot de betreffende collega mij weer zal bellen. Na ca 30 minuten geen telefoontje te hebben gehad weer zelf gebeld.

 

Kreeg daar een jongere, wellicht iets onervaren medewerker. Die wou eerst weer alles uit en aan zetten. Heb gezegd dat ik dit nu dagelijks doe en dat dit niet zal een helpen. Ik was wel benieuwd naar de oplossing van de eerste medewerker, volgens de tweede collega was dit om wifi 6 uit te schakelen maar dit heeft geen meerwaarde omdat het wifi intact blijft maar de verbinding steeds weg valt.

 

Na twee maal ruim 10 minuten in de wacht te hebben gestaan was de de conclusie dat ik de superwifipunten kan inwisselen. Deze zijn immers maar 11 maanden oud e  hebben 24 maanden garantie. Ik moet hiervoor naar een stad 20 minuten rijden enkele reis en uiteraard midden in het centrum met bijbehorende parkeer problemen/geld.

 

Dat gaat vandaag en in het weekeinde niet lukken omdat ik moet werken. Maar ik krijg het gevoel dat de medewerker het op een wifi probleem gooit. Dat is het niet want het wifi signaal is constant (dankzij de bedraad aangesloten punt), maar de verbinding wordt er steeds uit gegooid.

 

Kortom ik wordt hier niet vrolijk van!

Weer ruim een uur aan het bellen en ik krijg niet het idee dat de medewerker(s) weten waar het probleem kan zitten. Nu maar waarschijnlijk volgende week de superwifipunten wisselen bij de KPN winkel.


Goedemiddag ik heb het zelfde probleem sinds de nieuwe update van het kpn+ kastje.

Daarvoor nooit problemen gehad dus maar wachten op een goede update.

Ik ga vanavond de stroom van het kpntv+ kastje

Eraf halen en kijken via de app en wachten wat het dan doet.

Groet John


Hoi @Sabas79, dat schiet niet op zo! Ik begin zo aan mijn weekend dus ik kan je reacties hier maandag pas weer zien maar ik heb nu net een ticket voor je aangemaakt want de lijn ziet er niet goed uit. Mijn collega's van de technische dienst nemen hierover nog contact met je op!

 

@twinkly ik denk dat jij een ander issue hebt, als het herstarten dit niet oplost, kun je hier dan een eigen topic voor aanmaken?


Hoi @Sabas79, dat schiet niet op zo! Ik begin zo aan mijn weekend dus ik kan je reacties hier maandag pas weer zien maar ik heb nu net een ticket voor je aangemaakt want de lijn ziet er niet goed uit. Mijn collega's van de technische dienst nemen hierover nog contact met je op!

 

@twinkly ik denk dat jij een ander issue hebt, als het herstarten dit niet oplost, kun je hier dan een eigen topic voor aanmaken?

Dank voor je moeite Thomas!

 

Ik heb net een +88 nummer gemist, wellicht de technische dienst. 

Ik hoop dat je collega's je bevindingen overnemen wat betreft de lijn. En wacht even rustig af.

 

Alvast een heel fijn weekeinde gewenst :)

 

 


Inmiddels contact gehad met de technische afdeling. Er staat een monteur gepland voor maandag middag/avond.

 

Ben blij dat je ,je bevindingen hebt toegevoegd Thomas! Dat scheelt me een hoop uitleggen elke keer.

Nogmaals een fijn weekeinde gewenst.


Hoi @Sabas79, dat schiet niet op zo! Ik begin zo aan mijn weekend dus ik kan je reacties hier maandag pas weer zien maar ik heb nu net een ticket voor je aangemaakt want de lijn ziet er niet goed uit. Mijn collega's van de technische dienst nemen hierover nog contact met je op!

 

Zoals afgesproken is de monteur gisteravond geweest. Aardige, geduldige man die het rustig uitlegt wat hij doet.

 

De conclusie is dat de door KPN geleverde, gemonteerde en geadviseerde DVS'en de storing(en) hoogstwaarschijnlijk veroorzaken. Die had ik niet zien aankomen aangezien het juist door een vorige monteur op deze wijze was geïnstalleerd.

 

Situatie is zo, we een standaard nieuwbouwwoning. Aan de kant waar de bank staat is er een bedraad internet aansluitpunt die rechtstreeks op de modem is aangesloten. Hier stond tot voor kort het Superwifipunt op de begane grond aangesloten. Qua snelheid uiteraard optimaal, dankzij de bekabelde aansluiting. Nadeel het KPN tv kastje en de tv staan er tegenover aan de andere wand. De oplossing van de vorige monteur was om een DVS stekker aan de bekabelde superwifipunt aan te sluiten en de andere DVS stekker tegenover bij het tv kastje te zetten. Dit werkte tot voor kort prima. 

Nu is het Superwifipunt in de woonkamer niet meer bekabeld maar draadloos aangesloten aan de kant van de tv en tv kastje. Hierdoor lever ik wel fors in op de snelheid (200 ipv 600-700 mb). Echter lijkt dit tot nu toe stabiel te werken. Groot nadeel is dat het KPN tv kastje (Arris) bekabeld moet worden aangesloten. Als deze via wifi had kunnen werken (zoals die van Ziggo) dan had ik het Superwifipunt op de begane grond bekabeld kunnen houden en een veel betere snelheid kunnen krijgen.

 

Mede door dit gezeur stappen we binnenkort over naar Ziggo. Wie weet komen we na een jaar weer terug en dan kiezen we zeker voor het nieuwe KPN tv kastje die volgens mij ook via Wifi kan werken. 

 

Edit: 

nu een dag later valt het internet nog steeds regelmatig weg. Dit was dus dan toch niet de oplossing?

@Thomas kan je zien of er nog veel verbrekingen op de lijn zijn?