Skip to main content

Sinds gisteren valt het internet telkens weg. Wifi verbinding blijft gewoon bestaan icm met de modem en twee superwifipunten. Echter krijg ik met enige regelmaat de melding beperkte verbinding op de internetverbinding.
Ik heb het modem en het glasvezelkastje al een aantal keren een paar minuten van de stroom gehaald en weer aangezet. Dan gaat het een tijdje goed en daarna weer hetzelfde probleem.
Bij het starten van de wifi manager loopt hij alle stappen door. Tot het moment dat er een Ookla speedtest gedaan moet worden en daar krijg ik telkens code 404 op. Meerdere keren gedaan en telkens het zelfde resultaat.
Oplossing di niet alleen echt werkbaar is, is om de wifi aan/uit op bijvoorbeeld de telefoon te doen. Dan werkt het weer even.

Wat kan dit zijn?

Het is nu op de laptop (Windows) ook een drama om bestanden te downloaden. In dit geval een relatief klein pdf document die ik wel kan openen in Chrome/Edge maar niet kan opslaan of downloaden.

Dan krijg ik de melding: Mislukt - Netwerkfout (zie afbeelding)
 

 


sinds 16-04 is de verbinding met de experiabox niet meer weggevallen, als je toch nog last van een wegvallende verbinding hebt moet het ergens in huis iets zijn, ik kan het ticket heropenen als je wilt


sinds 16-04 is de verbinding met de experiabox niet meer weggevallen, als je toch nog last van een wegvallende verbinding hebt moet het ergens in huis iets zijn, ik kan het ticket heropenen als je wilt

Ik was net gebeld door KPN met de vraag of alles goed gegaan was. Niet helemaal dus....  Als laatste poging heb ik het SSID veranderd in een andere naam. Was net bezig om alle apparatuur weer goed te zetten op het nieuwe SSID toen ik gebeld werd.

 

Ik ga het de komende tijd weer uitproberen (zonder DVS) maar met ander SSID en wordt dan as donderdag weer gebeld als het goed is.

 

De tip om het SSID te veranderen kwam ik via Google op het spoor. Wie weet is het zo simpel.


Ah dat is ook een goeie, ik ben benieuwd!


Het veranderen van het SSID heeft helaas ook geen oplossing geboden. Internet valt nog steeds met enige regelmaat weg. 

 

Ik ben gisteren met de Superwifipunten bezig geweest. Die van boven naar beneden gehaald en enkel die met het modem lagen draaien. Helaas binnen 20 minuten weer uitval. Vervolgens allen het Superwifipunt wat benden stond icm het modem laten draaien. En ja hoor... Al vanaf gistermiddag stabiel en snel internet! Ik haal op wifi zelfs download snelheden van 800 mb! Dit is overig na met de DVS'en weer ingeplugd.

 

Conclusie: het is/was dus een defect Superwifipunt. Dit verklaart dan tevens ook waarom het elke keer een drama was om die dingen te koppelen. Er zit gelukkig nog garantie op, dus volg nee week naar de KPN winkel omdat ik het weekeinde moet werken. Jammer dat er volgens de man van KPN die ik gisteren telefonisch sprak geen compensatie in zit. Heb toch tenslotte ruim een week bagger internet gehad welke niet of nauwelijks was te gebruiken.

 


Helaas..... Na een dagje hard werken weer thuis, en ja hoor om de haverklap de internet verbinding weer weg.

Moedeloos word ik er van!  Het valt overigens op dat de Latency/ Ping continue wisselt van extreem hoog +300 ms naar goede cijfers van ongeveer 10 ms.

Ik zal desondanks de twee superwifipunten omruilen komende week. Baat het niet dan schaadt het niet.

 

Nog 20 dagen volhouden en dan hopen dat Ziggo wel een stabiele verbinding kan leveren. Best nog wel even lang met internet wat continue wegvalt.


 


Ik zie dat het ticket ook nog open staat @Sabas79 , als je wilt kun je mijn collega's altijd nog even mee laten kijken


Ik zie dat het ticket ook nog open staat @Sabas79 , als je wilt kun je mijn collega's altijd nog even mee laten kijken

Meekijken mag natuurlijk altijd. Sinds de start van het probleem is er helaas geen oplossing en/of daadwerkelijk probleem gevonden. Modem is gewisseld, modem en superwifipunten zijn tig keer gereset, DVS'en er uit gehaald. Allen zonder resultaat.

 

Ik vraag me echt af hoe dit zo kan. Dit probleem trad in eens op zonder aanwijsbare oorzaak zoals nieuwe apparatuur (ook van buren). Opvallend genoeg draait de Apple apparatuur best goed zonder onderbrekingen. Android (Google Pixel's en Android/Google tv) daarintegen is een drama.

 

Ik kan wel weer bellen maar krijg dan weer het standaard riedeltje en met een beetje pech weer een reset op afstand. Gevolg is weer een rotklus om alle superwifipunten te gaan verbinden. Bin there, done that... 

 

Nog 9 dagen volhouden met een wegvallende internetverbinding. Leuk is anders maar het einde komt in zicht.


We zijn inmiddels naar Ziggo. Was even schrikken toen er weer een Sagecom modem uit de doos kwam. Maar sinds het pakket gisteren geïnstalleerd is draait alles als een zonnetje ☀️.

 

Wat het probleem met de KPN Box 12 is geweest zullen we denk ik nooit weten. Maar dat er iets niet goed zat met het modem/superwifipunten/verbinding is zeker. Gezien de goede verbinding die ik nu heb is de eigen en/of externe apparatuur uitgesloten.

 

Wat mij betreft kan het topic gesloten worden.

Iedereen bedankt voor het meedenken.


Bedankt voor je terugkoppeling @Sabas79, jammer je te zien gaan!

Ik neem je feedback in ieder geval mee.
Mocht je ooit nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!