Skip to main content

Sinds kort KPN klant; daarvoor T-Mobile. Vanwege prijsverschil overgestapt en eigenlijk spijt hiervan. Sinds de overstap valt dagelijks het internet kort weg, zowel wifi als kabel. Met name mijn gamende kids hebben hier last van.  De ene op een Playstation via wifi en de ander op een pc bekabeld. Televisie beneden (bekabeld) loopt wel goed. Prima haarscherp beeld. Ondertiteling kan wel beter. Soms groot, soms klein, soms geel, soms wit…
Ik heb een kpn box 12 en deze hangt in de trapopgang helemaal vrij aan de muur. Ik kan boven op zolder (betonnen vloeren) gewoon via wifi tv kijken als de wifi het doet dus bereik is prima.
 

Wat heb ik gedaan:

  • verscheidene keren alles gereset. Denk dat kpn dat wel kan zien.
  • Wifi vastgezet met het 5g kanaal op 36. Las ik hier op het forum.
  • Geschrokken van het vele aantal mensen dat hier ook last van heeft….

Info: ik heb Sonos en ik heb gelezen dat die voor problemen kan zorgen wat ik natuurlijk bizar vind. Ik heb het al jaren en zowel Online.nl en T-Mobile nooit problemen mee gehad…

Ook een beetje raar….ik moet ergens op internet een alternatief adres vinden om in te kunnen loggen op mijn modem en de waarschuwingen dat ik een onbeveiligde site gebruik maar negeren...de enige manier om in het modem te komen blijkbaar. De normale weg bleef mijn wachtwoord weigeren terwijl die 100% goed was...

Hoi @Christiaanzwll, welkom op ons forum!
Als de hele verbinding wegvalt is het vaak handiger even te bellen op het moment dat je de storing hebt of kort daarna. Je kunt hiervoor altijd bij ons terecht op 0800-0402

Mijn collega's daar kunnen dan de lijn even uitlezen om te kijken of daar alles goed gaat.
Als de lijn goed is en Sonos lijkt de oorzaak heb je misschien iets aan dit topic:


Het lijkt erop dat Sonos zorgt dat mijn verbinding wegvalt. Ik heb nu een dag Sonos uitgezet (van de stroom af) en het is wel een stuk beter. Wel bizar trouwens. Ik heb Ziggo gehad, Online en T-Mobile. Hadden allen geen enkel probleem met Sonos en KPN wel. Echt heel raar. Ik ga 't topic eens volgen om te kijken of ik het kan oplossen. Dit is wel een issue voor mij en als dit niet opgelost word dan is het exit kpn en terug naar T-Mobile. Dan maar iets duurder.


Hoi @Christiaanzwll ,

Zou je kunnen proberen GastWiFi aan te zetten op de box 12 en vervolgens de Sonos daarop te verbinden?

Grote kans dat 't dan wel goed gaat.

 


En dan kan ik Sonos alleen bedienen als ik op het gastnetwerk zit?


@Christiaanzwll , In principe kan je zowel via het hoofd als gastnetwerk de Sonos dan bedienen.

Gewoon proberen:-)


Ok, ik ben pas 1,5 uur bezig om Sonos en KPN lekker werkend te krijgen….<sarcasm>

Echt, wat een ellende is dit. Niet normaal maar goed….

 

Stap 1: gastwifi aanzetten

Stap 2: Sonos met eigen Sonosnet verbinden op gastwifi?

Stap 3: hele avond verder niks doen.


Begrijpelijk hoor.

De stappen die je noemt zijn goed.

Ik hoor graag of het effect heeft.


Sonos werkt op de gewone wifi. Geen gastwifi. Ik zag er het nut niet van in. Mijn internet is ook weer normaal zonder wegvallende wifi. Toch ga ik hier richting KPN wel over klagen; KPN is dus, volgens mij, de enige provider die hier last van heeft. Ik heb goed moeten zoeken voor ik de ‘oorzaak’ bij Sonos ging leggen.


Dit probleem speelt wereldwijd bij meerdere providers, dit is niet gelimiteerd tot enkel KPN. Zoek gerust op google op ‘sonosnet wifi drop out’. Het is een zeer matige implementatie van wifi wat Sonos via hun Sonosnet gebruikt.

 

Het inloggen op de kpn box is momenteel wel echt een crime…


Ik zie dat je hier nog een nieuw topic over hebt gemaakt en het opgelost is!
Ik sluit dan ook dit topic, mocht je verder nog vragen hebben dan kun je in dat topic terecht.