Skip to main content

Ik heb een Experia Box V10 en een iTV ontvanger via oxxio. Alles werkt in principe naar behoren, behalve dat telkens wanneer ik een stopcontact gebruik, niet eens in de buurt van waar de modem en tv ontvanger staan, de tv eerst storing geeft, waarna geheel internet uitvalt en het oranje storingslampje gaat branden. 

 

Er is een KPN monteur langs geweest, die heeft het ISRA punt in huis vervangen. De kabel in huis is nieuw doorgetrokken, en de aansluitingen zijn gecheckt. Het punt in de wijkkast is gecheckt en opnieuw aangesloten. Ik heb ook al een nieuwe modem en tv ontvanger ontvangen. Ik heb de verlengsnoeren vervangen, maar het probleem blijft. 

 

Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Ik ben ten einde raad wat dit zou kunnen veroorzaken.

 

Alvast bedankt voor de suggesties!

Hoi @mitchamsterdam en welkom op het forum! Als dit allemaal al uitgesloten is kan ik me alleen nog bedenken dat het aan je stroomnetwerk zou kunnen liggen. Wat als je andere apparaten aansluit op het stopcontact van de Experia Box en de TV-ontvanger en dan een ander stopcontact gebruikt? Valt alles dan ook weg? Koppel ook alle andere apparaten in huis los van het stroomnetwerk terwijl je deze test doet. Het zou ook kunnen dat een ander apparaat voor verstoringen zorgt in het stroomnetwerk en op die manier kun je alles stapsgewijs uitsluiten. 

Als dat het allemaal ook niet is kun je het beste weer bij Oxxio aankloppen voor verdere hulp. Ik kan je verbinding niet doormeten en niks aansturen omdat je geen rechtstreekse klant ben van KPN en je daarom niet in mijn systemen staat, maar ik hoop dat Oxxio hier dan nog iets op weet of door kan meten. 🙂


Heb je mogelijk nog een “powerline set” in gebruik?


Reageer