Skip to main content

Ik heb sinds 1 maand ongeveer een nieuwe woning waarbij ik m'n KPN abonnement mee heb genomen. Dit werkte altijd goed op m'n vorige adres in dezelfde wijk. Allebei glasvezel 500 Mbit.

Maar nu valt mijn internet soms in eens weg. 

 

Ik heb nog wel signaal met de router (wifi) die het eigenlijk verbazingwekkend goed doorgeeft door het hele huis. Alleen is er op zo'n moment geen verbinding. Als ik even wacht of de stekker van de router er even uit en in doe (classic helpdesk solution), komt het signaal wel weer terug maar het gebeurt minstens 1 keer per dag. Hinderlijk. 

Wat zou dit kunnen veroorzaken?

Ook bijzonder: Waarom kunnen we hier KPN niet meer over bellen? 

Goedemorgen @BamBam85 en welkom hier op het forum :)

 

Knap irritant wanneer je verbinding de hele tijd wegvalt dus goed dat je dit kenbaar maakt! Gaat het om je Wi-Fi die regelmatig wegvalt of ervaar je ook problemen met de bekabelde verbinding? Wanneer het alleen gaat om de Wi-Fi, zou ik je in eerste instantie willen adviseren om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager). Dit is een tool die bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengt en op basis daarvan verbeteringen doorvoert of een oplossing aan zal dragen in de vorm van (gratis) KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Deze oplossing zal worden aangeboden wanneer de Wi-Fi Manager (na 2 x volledig te hebben doorlopen) een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt. 

 

We zijn trouwens telefonisch bereikbaar op het gratis nummer 0800 0402 (spreek dan in dat je graag wil worden doorverbonden met een medewerker). Op die manier heb je direct contact en dat schakelt voor dit soort problemen iets sneller. Maar in eerste instantie zou ik dus echt aan de slag gaan met die Wi-Fi Manager! Laat je ons weten wat hier uit is gekomen?


Thanks!

Wat ik gedaan heb is het 2,4 GHz kanaal gewijzigd van “auto” naar 1 (hij gebruikte op dat moment 11). En volgens inSSIDer was dit het rustigste kanaal op dat moment bij mij in de buurt… 

Ziet er, zo voor de eerste avond, beter uit. 

 

Anders doorloop ik idd ook nog wel eens deze manager. Dank.


Alvast graag gedaan :)

Uiteindelijk is dat vaak ook het beste, om de Wi-Fi op een 'vast' kanaal te zetten in plaats van 'automatisch'. Hopelijk blijft het er goed uitzien! Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, laat het dan vooral weten zodat we met je mee kunnen denken. De Wi-Fi Manager doorlopen wil ik je sowieso echt adviseren; deze kan op locatie zien hoe de kwaliteit van je Wi-Fi is en op basis daarvan acties ondernemen, indien nodig natuurlijk. Op afstand kunnen we niet zo heel veel als het aankomt op de Wi-Fi, we kunnen de verbinding doormeten tot aan het modem (Experia Box) maar daar houdt het voor ons op. Daarom dus die Wi-Fi Manager.


Hoi @BamBam85 , ik heb niks meer van je vernomen maar ben benieuwd naar de stand van zaken; ervaar je nog steeds problemen of zijn ze inmiddels verholpen? Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, laat het dan vooral weten!


Goedemorgen @BamBam85 , omdat ik niks meer van je heb gehoord sluit ik dit topic. Mocht je ons nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag!


Reageer