Skip to main content

Ook hier valt sinds vorige week zondag iedere keer de internetverbinding kort of langer weg met de Experiabox v10a. Tv beeld bevriest, terugkijken werkt niet meer. Maar vooral: thuiswerken is erg vervelend als dit op dagen soms overdag meer dan 5x keer voorkomt. Een aantal keer brand er op de modem een rood lampje en het enige dat werkt, om alles weer aan de praat te krijgen, is dan de modem herstarten. Alles al geprobeerd: afkoppelen van tv en telefoon, oude modem via marktplaats geregeld (gebeurt er hetzelfde), we zijn inmiddels ten einde raad. Behoorlijk vervelend als je met 2 mensen thuis werkt en in vergaderingen steeds 5 minuten weg bent. En ook onze 3 studerenden kinderen kunnen de lessen zo niet volgen. Dit forum afgespeurd: mijn conclusie: kpn er is ergens een update geweest die niet werkt. Wanneer wordt dit opgelost!!!!

Hoi @RianE en welkom hier op het KPN forum!

 

Knap irritant wanneer de verbinding zo vaak wegvalt, dat maakt het thuiswerken natuurlijk erg lastig dus goed dat je dit aankaart. Je geeft aan dat 1 van de lampjes op de Experia Box af en toe rood brandt en dat is vaak geen goed teken. Zou je daarom voor mij je forumprofiel in willen vullen? Ik wil graag je verbinding eens door gaan meten en vanuit daar verder kijken naar een oplossing, alvast bedankt!


Hoi JanZ. Het profiel is ingevuld (was al gedaan). Ik hoop dat je wat voor ons kunt betekenen. Thuiswerken was vandaag een drama. Ik overdrijf niet als ik zeg dat de verbinding zo'n 10x is vastgelopen. 


Ik wil nu het 8 uur journaal terug zien, maar tv zegt nu: STB-zap-01. Rond half zes is de glasvezelmodem al gereset (2 minuten uit gehad), daarna experiabox aangezet en gereset, daarna decoder van de tv aangezet. Net pas tv gaan kijken, maar terugkijken lukt dus niet. We worden echt moedeloos.


Dankjewel @RianE :)

 

Naar aanleiding van ons telefoongesprek, zie ik jullie bevindingen morgen graag tegemoet! Hopelijk gaat een nieuwe Experia Box er voor zorgen dat de problemen die jullie nu ervaren straks tot het verleden behoren.


Hoi Jan,

We hebben sinds dat jij gisteren hebt gebeld nog geen probleem ervaren. Wel was direct na jouw telefoontje op de modem de Wi-Fi even niet zichtbaar en toen hebben we hem opnieuw opgestart en gereset en sinds dat moment werkt alles zoals het hoort (wat wij echt niet snappen, dus is er gisteren rond half 1 iets bij jullie aangepast?).

We kunnen de modem vandaag helaas niet ophalen bij het postkantoor (hij is daar wel gearriveerd), omdat de lessen van de kinderen pas na 6 uur zijn afgelopen en we dus de oude modem nu niet kunnen inleveren. 6 uur is na sluitingstijd van het postkantoor, dus dat wordt pas zaterdag. Wat nu als tot zaterdag alles nog steeds naar behoren werkt?


Hoi @RianE en bedankt voor de terugkoppeling :)

 

Fijn dat alles op het moment werkt zoals het zou moeten! Ik heb op afstand niks aangepast dus ik begrijp ook niet helemaal wat er precies is gebeurd. Dat je het nieuwe modem vandaag nog niet op kunt halen, is geen probleem hoor. Het pakketje zal een week blijven liggen bij het servicepunt. Ook als alles goed blijft werken tot zaterdag zou ik het nieuwe modem wel gewoon ophalen, baat het niet dan schaadt het niet, dat idee. Houden jullie me op de hoogte?


Goedemorgen @RianE , ik was even benieuwd naar de stand van zaken en of het nieuwe modem de problemen heeft verholpen!


Hoi Jan,

We hebben zowel met de oude als de nieuwe geen problemen meer ervaren. We zijn nog steeds nieuwsgierig hoe dat kan, maar wel heel blij dat het is opgelost!

Dank hiervoor.

Rian


Goedemorgen @RianE en dankjewel voor de terugkoppeling 🙂 Fijn om te lezen dat jullie nu geen problemen meer ervaren! Mochten jullie ons in de toekomst nog eens nodig hebben, laat het dan vooral weten. Voor nu wil ik jullie in ieder geval een hele mooie zondag toewensen :)


Kunnen we jullie nog een plezier doen met een v10? Die ligt hier nog.


De Experia Box v10 mag je retour sturen @RianE en dat kan naar het volgend adres:

 

KPN

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen aan den Rijn

 

Alle informatie over het retour sturen van apparatuur kun je hier teruglezen. Mocht ik verder nog iets voor jullie kunnen betekenen dan hoor ik het graag!


Oké, dat is dus niet die we al opgestuurd hebben, maar zelf via marktplaats hebben geregeld (maar die werkte dus ook niet) maar vanwege milieu wel fijn dat we die ook terug kunnen sturen. 


Zeker weten en alvast bedankt voor het retourneren! :)


Reageer