Skip to main content

Goededag,

 

Wij hebben al enige tijd het probleem dat het internet wegvalt als we wat groots aan het uploaden zijn.

Situatie hier is een Expedia box V10a met buitengebied. Heb laatst al de firmware geüpdatet, maar dit heeft geen nut gehad.

Iemand enig idee wat het probleem is en hoe dit opgelost kan worden?

 

Hallo @Janita_hetnet heb je ook een 4G-modem van KPN er aan gekoppeld, of gebruik je alléén de V10a?

Wat is je abo-snelheld? 50/5 of 100/10?

Het zal wel 50/5 bruto zijn gezien het buitengebied, dan is 5Mbit/s bruto upload net erg snel, zeker i.c.m. grote bestanden.

 

 


Hey,

 

De 4G-modem zit er zeker aan gekoppeld, anders hadden wij geen buitengebied gehad.

Het probleem is niet per se dat het traag is, maar de V10a klapt eruit als er grote bestanden geüpload worden (statuslicht wordt rood en de snelste manier om dit op te lossen is een herstart). Hierdoor heeft het niks te maken met het abo-snelheid.

Maar we hebben inderdaad het 50/5 abo.


Hallo @Janita_hetnet je zou de V10a eens een fabrieks-reset kunnen geven, daarbij wordt alles weer fris opnieuw op gestart en geladen, als zijnde nieuw uit de doos.

Mocht ook dit niet helpen dan even via 0800 0402 contact met KPN opnemen.

Succes.

 


Hoi @Janita_hetnet . Welkom op het forum.

Heb je nog een reset geprobeerd? Verder ben ik benieuwd naar dat uploaden.  Gaat dat via een VPN? Alle info is welkom. 


Hey @Erwin_ ,

Er is in de tussentijd een reset geprobeerd, dit heeft geen effect gehad.

Verder heb ik ook al contact gehad met de klantenservice en deze heeft de router doorgemeten.

Er is een download van 8 en een upload van 0 op de router zelf en met behulp van de 4g router is het een download van 20 en een upload van 2. Dit is echt bar slecht maar ze zeggen dat er geen oplossing is.

 

Uploaden dat niet lukt waar ik over spreek is gewoon een bestand uploaden naar bv. WeTransfer of andere overdrachtsite. Hierbij is geen VPN actief.

 

Als je meer vragen hebt hoor ik het graag, samen met enige hulp om bovenstaande getallen iets omhoog te krijgen.


Hoi @Janita_hetnet . Kan ik jou morgen (na 11:00 ) even bellen? 


Hoi @Erwin_ , Heb mn mobiele nummer op mijn account geüpdatet. Echter ben ik pas bereikbaar na 14.00. Ik hoor het wel, als het niet kan moet je even een DM sturen.


Ik heb je een DM gestuurd :-)


Bij mij ging de snelheid en stabiliteit enorm omhoog toen ik een buitenantenne ging gebruiken.  Het was even zoeken naar de juiste plek maar nu heb ik er moeiteloos down 50 en up 20 erbij. Misschien iets om over na te denken. 


Leuk je even gesproken te hebben.  Het 4g bereik is daar niet optimaal. Soms kan een buitenantenne het verschil maken. Ik zou zo'n ding alleen niet aanschaffen zonder dat ik het zeker weet. (of het bonnetje goed bewaren. )

Die uitval bij het uploaden deugt gewoon niet.  Ik ga proberen om het modem te laten vervangen.  Mocht je dinsdag nog niks gehoord hebben stuur me even een DM.


@Janita_hetnet . Heb je nog iets gehoord over die omruil?


Totaal vergeten te reageren. Deze week is de router omgeruild naar een V10. Na wat testen is de router niet meer uitgevallen, dankjewel voor je hulp hiervoor @Erwin_.

Over de locatie zijn we nog wat aan het uitproberen, tot nu toe met weinig resultaat. Hierom is het idee dat een buitenantenne niet veel gaat helpen. Nadeel is dat er dan nu dus een internetkabel door het huis loopt naar die 4g router.

Doordat de router niet meer uitvalt is de grootste ergenis weg, die snelheid daar kunnen we wel mee leven.