Skip to main content

Als ik mijn LAN verbindingen uitbreid en mijn Experiabox opstart gaan alle LAN poorten snel knipperen en valt mij internet weg. Hoe kan ik dit oplossen

Als ik mijn LAN verbindingen uitbreid ...

Hoe doet u dat?


Op de Experiabox zijn 3 poorten aangesloten met een datakabel naar een AirPort Extreme op de slaapkamers. 1 poort is aangesloten met een datakabel naar een gigabit switch met 4 poorten. Twee van deze poorten zitten een datakabel naar apparaten. Nu ik een datakabel aansluit bij de laatste 2 poorten van de gigabit switch heb ik nu 2 nieuwe aansluitingen gemaakt met een datakabel naar twee AirPort Extreme naar de zolder en garage.

Met die laatste twee aansluitingen lijkt de Experiabox op “hol” te slaan. Allen lampjes van alle poorten knipperen heel snel. En daarna stopt de internetverbinding waardoor we geen WIFI meer hebben. 


Hallo @olafmeer vanaf het modem alles opnieuw 1 voor 1 opbouwen,  op het moment dat het fout gaat weet je de oorzaak.

 


Kan ook op een probleem met de voeding duiden, als er te veel spanning gevraagd wordt, trekt ie het niet meer. 


Heeft u de AirPort Extremes gereset? Het kan zijn dat ze draadloos gekoppeld zijn met elkaar. Als u ze dan aan de Experiabox koppelt met een utp-kabel krijgt u conflicterende netwerken. Dus even resetten. En installeren als nieuw uit de doos.