Skip to main content

Goedemiddag, 


Mijn IP-adres veranderd voortdurend van een IPv4-adres naar een IPv6-adres. Hoe kan dit? Hoor je niet enkel een IPv4 of IPv6 adres te hebben? 

Ik wilde voor mijn werk mijn IP-adres uitsluiten in Google Analytics, Hubspot e.d. tools en ik kwam erachter dat mijn adres dus constant veranderd. Nu is dit verder geen probleem, maar ik vraag mij af hoe het zit en zou liever 1 IP-adres willen gebruiken. 

Ik hoor het graag!

@RTW90 Welkom op het forum. 

Het klopt inderdaad dat je een iPv6 en een iPv4 adres hebt. Je hebt dus 2 ip adressen. 

iPv4 zal in de toekomst zeer waarschijnlijk uit gefaseerd gaan worden, maar dit zal nog even duren (vermoedelijk 2040) 

Beide adressen zouden overigens normaal gesproken hetzelfde resultaat moeten geven in Google Analytics. 

Het iPv6 adres is intern wel uit te zetten, zit zal echter extern geen verschil maken. 


Het klopt inderdaad dat je een iPv6 en een iPv4 adres hebt. Je hebt dus 2 ip adressen.

Sterker nog, je hebt één publiek IPv4 adres en vele miljarden IPv6 adressen.

 

Beide adressen zouden overigens normaal gesproken hetzelfde resultaat moeten geven in Google Analytics.

Je kunt het beste jouw hele IPv6 prefix uitsluiten voor Google Analytics.

 

Het iPv6 adres is intern wel uit te zetten, zit zal echter extern geen verschil maken. 

Als je IPv6 intern uit zet dan zal er extern ook geen IPv6 meer gebruikt worden. 

 


Je kunt het beste jouw hele IPv6 prefix uitsluiten voor Google Analytics.

 

Welk gedeelte van het IPv6 is een constante prefix die ik kan toevoegen aan GA?

 

Sterker nog, je hebt één publiek IPv4 adres en vele miljarden IPv6 adressen.

 

Uit interesse, hoe zit dit, en waarom is dat zo?