Skip to main content

Mijn internet verbinding (glasvezel) valt regelmatig kort weg (bekabeld en Wifi) in ons nieuwbouw huis. Kort, maar lang genoeg om zeer storend te interrumperen tijdens het huidige thuiswerken icm videobellen, alsook ‘s-avonds als NLZIET er ca. 2 tot 3 keer mee ophoudt. Netflix nog niet geprobeerd. Online via een KPN questionnaire is remote de boel opnieuw opgestart, maar helaas probleem nog steeds aanwezig. Dit is echt storend. Ik lees meerdere verhalen hieromtrent en vraag me af wat de oplossing is.

Hallo @Will007 , heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de router een fabrieks-reset gegeven?

 


Met KPN gebeld en ze zagen daar op afstand tig onderbrekingen per dag. KPN heeft besloten om zsm (morgenochtend) een nieuw modem te sturen. Fingers crossed dat dat de oplossing is. Die glaskast houd ik in gedachten.


Hallo @Will007 , bedankt voor de update, laten we hopen dat het opgelost is met een nieuw modem.

 


Helaas pindakaas. Nieuw modem, maar nog steeds dezelfde problemen. Glasvezel kastje ook inmiddels ff minimaal 2m uitgezet, maar ook dat helpt niet. Echt weird, loop ook snel naar de meterkast (waar modem en glasvezel kastje staan) als er een verstoring optreedt en dan zie je op het modem ook duidelijk alles wegvallen (lampjes uit), alsook het Ethernet lampje op het glasvezel kastje.


Goedemiddag @Will007, welkom hier op het forum!

Wat jammer dat het nieuwe modem niet de gewenste oplossing geeft. Als ook de lampjes op de glasvezelkast uitgaan, dan lijkt het ook niet aan het modem te liggen. Het beste kun je hier nog eens telefonisch contact (0800 0402) over opnemen zodat er verder gekeken kan worden naar de oorzaak hiervan. Het modem is nu in elk geval uitgesloten. Ik hoop dat je gauw weer een stabiele verbinding hebt!


Tel. contact gehad, er komt een monteur langs. Fingers crossed dat morgen de kern vh probleem kan worden gevonden en verholpen.


Goed om te horen dat er een monteur langskomt! Ik duim met je mee dat de oorzaak van het probleem wordt gevonden en verholpen! :four_leaf_clover: 


Monteur langsgeweest, glasvezel kastje vervangen incl. bekabeling en glasvezel an sich schoongemaakt om alles uit te sluiten. Hopelijk dat dat het was.


Hoe zijn je bevindingen tot nu toe, merk je verbetering? :blush:


So far so good! Nog ff slag om de arm.


Vervanging glaskastje icm alles strak opnieuw aansluiten lijkt de oplossing te zijn geweest.


Super fijn om dat te lezen @Will007:blush: Ik wens je een prettige dag verder!