Skip to main content

Sinds enige weken komt mijn verbindings snelheid op een bedraad aangesloten laptop met KPN speedtest niet boven 50 down en 5 up. Volgens contract een verbinding van 100/100 dit eerder dit jaar ook gemeten via KPN Speedtest. Via kpn tool modem (Experia 12) gereset, maakt geen verschil, is ook het enige wat deze oplostool bied. Genexus stroom loos gehad, geen verschil. Ik denk dat mijn poort settings in de pop teruggevallen zijn naar standaard.

@Arnaud Plasschaert Welkom op het forum. 

Wat bijzonder dat je snelheid sinds deze periode gehalveerd is. 

Ik controleer graag voor je of ik kan achterhalen wat hier de reden van is. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Hi Rutger, dank voor je reactie, ik heb mijn forum profiel zo goed mogelijk ingevuld. Ik hoor graag van je.


@Arnaud Plasschaert Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. 

Ik heb een aantal metingen uitgevoerd en de verbinding gecontroleerd. De verbinding staat ook in de wijkcentrale nog gewoon op 100/100 Mb/s. 

Zijn de metingen die je uitvoert stabiel 50/5? Of komen er ook wel eens andere resultaten naar voren? 

En is er wellicht recent iets in het netwerk veranderd? 


@Rutger_ hartelijk dank voor de controles. Ik heb hier van het weekend alles nagelopen en het blijkt toch in mijn netwerk te zitten. 1 component varvangen en ik krijg weer normale speed test resultaten op de bedraade verbinding. Nogmaals dank voor je hulp, case closed :)