Skip to main content

Mijn internet verbinding valt meerdere keren per dag weg. Hetzelfde bij mijn buurman die ook KPN heeft.

Afgelopen woensdag 12-07-2023 om 16:00 uur en donderdag 13-07-2023 ook om 16:00 uur.

Ik ga naar de meterkast en zie een lampje op de Experiabox V10 rood branden. En niet eentje blauw en de rest groen zoals behoort.

Na enkele minuten is de router/verbinding hersteld en branden de lampjes weer correct en is het internet hersteld.

Graag de oorzaak va de onderbrekingen achterhalen en eventueel in de log van mijn router de onderbrekingen nazien. 

Hallo @Dietman heb je een glasvezel- of een xDSL (koper)-aansluiting?

 


Koper-aansluiting


Hallo @Dietman het blauwe lampje brandt alléén als je de ECO-functie geactiveerd hebt, anders niet.

Een oranje lampje betekent dat 1 of meer diensten niet werken.

Welke dienst of diensten waren bij jou dan uitgevallen, tv, vaste telefoon en/of internet?

Geef de modem eens een fabrieks-reset.

Is het probleem dan verholpen?

Je schrijft dat je buurman ook problemen heeft/had.

Hebben jullie de storingspagina al geraadpleegd of er een lokale storing is via www.kpn.com/storing ?

 

 

 


Het is het internet dat weg valt. De Expeira V10 box gaat een reset doen lijkt het.

Internet weg,wifi weg, TV valt ook uit.

Ik wil best een fabrieks reset doen, maar er staat allemaal portforwarding in dus ik moet dat wel een andere keer met beleid doen.

Ik zie geen historie storingen gemeld. 

Het lijkt toch echt de wijkcentrale te meer mijn buurman er ook last van heeft


Hallo @Dietman 

Hebben jullie de storingspagina al geraadpleegd of er een lokale storing is via www.kpn.com/storing ?

 

 


Hi @Dietman, welkom hier. 

Als ik het zo lees, dat zowel jij als je buurman, is er een storing in de buurt. 

Hallo @Dietman 

Hebben jullie de storingspagina al geraadpleegd of er een lokale storing is via www.kpn.com/storing ?

Hier ben ik ook naar benieuwd. 

Laat het me anders weten.