Skip to main content

Ik heb nu 1 week KPN glas.

Top! Gemiddeld 950Mbit van de 1000, up en down!

Alleen is het internet nu 3x weggevallen, 3x tijdens een Teams call (op PC, bekabeld).
Ik moet dan de modem of glas-kastje even van het stroom halen en weer terug, dan werkt het (na connecten) weer.

 

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Het is natuurlijk vrij vervelend om steeds 3 minuten weg te vallen tijdens een meeting.

Het gebeurt ook niet 100% van de keren. Ik schat nu in zo'n 15% van de gevallen / calls.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @MMelisse ‘even van de stroom halen’ werkt niet goed voor de glaskast.

Minimaal 2 minuten van de stroom halen van de glaskast heeft effect.

 


@JanD bedankt voor je reactie. Echter;

  • Ook na 10 seconden stroom eraf en er weer op werkt mijn internet weer prima.
  • Pas bij de eerstvolgende keer Teams gebruiken kan hij er dus weer uit klappen.

Dus de hoeveelheid stroom-deprivatie lijkt hier niet veel mee te maken te hebben 😉.

Het lijkt haast wel of Teams een soort protocol ofzo gebruikt dat ergens een soort emmertje doet overlopen… Maar dat is slechts speculatie.


Probeer nu echt maar eens die 2 minuten, dat is een leidraad van KPN om de glaskast te resetten.


Hoi @MMelisse en welkom hier op ons forum :)

Probeer nu echt maar eens die 2 minuten, dat is een leidraad van KPN om de glaskast te resetten.

Heb je dit nog gedaan en is het probleem hiermee uiteindelijk verholpen? Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn dan denken we natuurlijk graag met je mee. Je kunt hiervoor trouwens ook altijd even contact opnemen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 (en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). Vanuit daar kunnen we meteen je verbinding doormeten en toewerken richting een oplossing!


Ja, gedaan.

Tot op heden nog niet onderbroken.

Maar goed… het gebeurde dus al niet altijd 😉.

Even weekje aanzien dus.


Ja, gedaan.

Tot op heden nog niet onderbroken.

Maar goed… het gebeurde dus al niet altijd 😉.

Even weekje aanzien dus.

Lijkt me een uitstekend idee om dit even een weekje aan te zien @MMelisse en we zien je bevindingen tegen die tijd dan ook graag tegemoet :)