Skip to main content

Hoi allrmaal,

Een vraagje, ik dacht dat KPN de snelheid verdubbeld kosteloos was. Nu krijg ik het volgende mailtje:

Je maakt al gebruik van ons stabiele en razendsnelle glasvezelnetwerk. Wist je dat het nog sneller kan? Verdubbel nu je internetsnelheid van 500 Mbit/s naar 1 Gbit/s. Voor deze verdubbeling betaal je maar 0,90 extra per maand. Probeer het gerust een maand uit.

De marketing machine draait blijkbaar op volle toeren.

Mijn advies: Verlaag je abonnement naar 200Mbps en kijk of je enig verschil merkt. Als je geen verschil merkt, verlaag dan ook nog eens naar 100Mbps en kijken of je dan wel verschil in snelheid merkt. Je kunt altijd weer terug naar een "hoger" abonnement maar ik weet bijna zeker dat je een hoop geld kunt besparen zonder dat je enig verschil zult merken.


Hallo @DannyD88. Er is geen kosteloze verdubbeling van de snelheid. Maar je kunt inderdaad voor € 0,90 cent meer per maand jouw snelheid verhogen naar 1 GBit/s. :blush:


Hallo @DannyD88. Er is geen kosteloze verdubbeling van de snelheid. Maar je kunt inderdaad voor € 0,90 cent meer per maand jouw snelheid verhogen naar 1 GBit/s. :blush:

En je kunt ook voor min €6,60 naar 200Mbps, een snelheid die voor het overgrote meerendeel van de abonnees meer dan voldoende is. Nogmaals, laat je niet verleiden door een marketingmachine die het onderste uit de klant wil persen en dingen verkoopt waar je geen enkel voordeel van zult ervaren.


@DannyD88
Je moet je eigen wil volgen en je niet laten leiden.
Als jij graag 1 Gb wilt hebben dan doe je dat toch?
Als je het kunt betalen waarom zou je het dan niet doen?


... ik dacht dat KPN de snelheid verdubbeld kosteloos was.

Vanwaar deze gedachte? Waarom zou KPN dat gratis doen?


Je moet je eigen wil volgen en je niet laten leiden.
Als jij graag 1 Gb wilt hebben dan doe je dat toch?
Als je het kunt betalen waarom zou je het dan niet doen?

Dus jij koopt ook twee pakken melk om er vervolgens één van door de gootsteen te gieten.

Mensen denk na, meet je werkelijke verbruik en kies niet altijd maar voor meer.

Meer is niet altijd beter, in ieder geval niet voor de portemonnee.


Ik ga hier geen discussie over houden, wilde alleen maar mijn mening geven, niet persoonlijk bedoeld overigens.


Het is eigenlijk jammer dat KPN “klantenservice" aan de telefoon, maar ook hier, vaak gericht is op omzet.

Wel wijzen op de mogelijkheden je pakket duurder te maken, maar niet naar de mogelijkheden op je pakket aan te passen aan je behoefte. En dat dat ook bijstellen naar beneden kan zijn.

Zo is het  meer “verkoopservice”.

 

 


Ik ben hier niet om te verkopen of de klant te informeren over wat het beste is op gebied van snelheid. Ik beantwoord alleen de vraag. :slight_smile: