Skip to main content

Goedemorgen,

Ons huishouden heeft een hussel abonnement van hussel 500/500. Dit halen wij doorgaans niet. Als ik mijn router reset dan haal ik de 500, dit geldt voor bekabeld en draadloos. Maar als ik na een half uurtje meet zit ik maar op 60/60.

 

KPN heeft mijn glasvezel box vervangen, en mijn V9 vervangen voor een V10. Beide keren na de reset 500 aangegeven, dus was er de hoop dat het probleem opgelost was maar de volgende dag meten en her was weer rond 50-60.

 

Deze snelheden worden gemeten rechtstreeks van de xperia box, ook heb ik de kabel tussen de glasvezelbox en xperia box verwisseld om te kijken of het misschien  daaraan lag, maar mocht ook niet baten

 

Het rare is dat het niet mechanisch is anders was het opgelost door de router te vervangen. Maar als het een setting zou zijn, dan zou het opgelost worden door een factory reset, maar na een reset komt t probleem ook weer terug.

 

Iemand ideeën? 

Deze snelheden worden gemeten rechtstreeks van de xperia box

Bekabeld dus? Niet via WiFi? Heeft u ook al eens met een andere pc of laptop getest?


Ja, bekabeld inderdaad. Heb ook verschillende apparaten geprobeerd. 


Hoi @BarJa . Welkom op het forum.

Is dit probleem te reproduceren? Zakt het altijd in na een reset? En blijft het dan laag?

Met welke website meet je de snelheid? Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.


Hoi, het was me ontgaan om te reageren.

Als andtwoord op uw vragen:

  1. Het valt te reprodcueren door via een factory reset te doen.
  1. Het duurt ongeveer 15 tot 30 min tot het zakt, en het blijft constant laag. laatste reset is een week geleden, als ik nu meet is het nog steeds rond de 80mbit.
  2. Ik meet het met  de speedtest.net van ookla. ik merk ook als ik in steam aan het downloaden ben ik ook niet boven de 8MB kom. lijkt me dat het ook hoger zou moeten liggen als ik 500mbit heb.

De metingen zijn bekabeld.

 

 


@BarJa . Met glasvezel en 500Mbit mag je zeker meer verwachten.

Zijn jouw pc/laptop's rechtstreeks op de experiabox aangesloten? 


Er zit een UTP switch tussen, maar als ik deze weg haal en rechtstreek aansluit dan veranderd er niet aan de snelheid


@BarJa . Leuk je even gesproken te hebben. Nu begrijp ik beter dat dit al lange tijd speelde. (ik kan geen tickets terugkijken die langer dan 3 maanden geleden zijn, vandaar).

We hebben samen een monteur ingeboekt voor volgende week maandag. Laat je weten hoe het afloopt? 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.