Skip to main content

Sinds 24/9 intermitterende storingen met 1 jaar (!) oude Experia 12, om de haverklap valt internet uit. Servicetool lost niks op

Hallo @zitwijk heb je een xDSL (koper) aansluiting of glasvezel?

 


Sinds 24/9 intermitterende storingen met 1 jaar (!) oude Experia 12, om de haverklap valt internet uit. Servicetool lost niks op

 

Zie ook hier.

Misschien hetzelfde probleem.😉

 


Dat is een vervelend probleem @zitwijk. Kan je laten weten of je al een reset hebt gedaan? En wat het antwoord is op de vraag van @JanD.


De Experia box werkt weer, sinds zondag 25/9.

KPN blijkt via een ander pad nog een servicetool te hebben, daarmee werd de glasvezel verbinding gecontroleerd. NT moest gereset worden! dus niks aan de hand met de Experia. Twee opmerkingen:

  1. Naar mijn mening is de Experia box een “intelligente” unit, waarom meldt het apparaat niet aan de gebruiker (op de TV) dat het ingangssignaal (via glasvezel) is uitgevallen. Scheelt een boel opzoekwerk op de KPN site.
  2. Waarom stuurt een servicetool (na mijn melding “Experia werkt niet”) mij naar een servicetool dat mij vraagt de bekabeling te controleren? Was in het geheel niet van toepassing. Via ander pad dus s_tool gevonden dat de glasvezel test.

Admin: verplaatst naar eigen topic


@zitwijk goed dat alles weer werkt. Wat betreft je vragen: 

1: In zekere zin geeft de tv aan dat de verbinding kapot is. Zodra de verbinding weg is zie je op je tv-ontvanger een foutcode. Die geeft aan wat het probleem is. Foutcode 303 of 143 betekenen dat je geen verbinding meer hebt. Verder zijn de stappen bij het uitvallen van de verbinding ongeveer hetzelfde. Namelijk een reset van het modem. En in geval van glasvezel het 2 minuten stroomloos maken van de NT. 

2: De servicetool kijkt naar mogelijke oorzaken. Afhankelijk van de melding wordt aangegeven hoe je het best het probleem het best oplost. Zoals het er nu naar uitziet is dat dus verkeerd gelopen. 

Wil je nog wel aangeven  welke andere servicetool je bedoelt? Wellicht dat ik intern iemand een seintje kan geven en daarmee herhaling kunnen voorkomen. 


Dag Bram,

Dank voor je antwoord.

Tot mijn vreugde ervaar ik dat KPN produkten / diensten een hoge “availability” hebben en maak ik zelden gebruik van de Servicetool. Maar ALS er dan iets aan de hand is moet ik mij daar weer in verdiepen, dat ging deze keer gehaast en zonder notities te maken van mijn handelingen (dom). Niets werkte.

Ik kan niet meer achterhalen hoe ik de ene keer het (in dit geval niet zinvolle) Servicetool terechtkwam dat ervan uitging dat de bekabeling tussen de ARRIS, TV etc niet in orde was, op een andere manier kwam ik bij de juiste tool terecht die aangaf dat er iets met de glasvezel niet in orde was. Na NT reset was het OK.

 

 


@zitwijk heel eerlijk gezegd ben ik het meest blij als die notities nooit nodig zijn. En alles gewoon goed blijft werken. Wel bedankt dat je nog antwoord hebt gegeven op de vragen. 🙂