Skip to main content

Hallo,

We hebben sinds kort 1 Gbit glasvezel internet, en sinds die tijd valt een aantal keer per dag internet er volledig uit. De wifi blijft gewoon verbonden en de UI van het modem is te benaderen en je kan er  op inloggen. Voor de wijziging naar 1 Gbit hebben we dit niet meegemaakt.

Na een reboot van de V10 werkt het weer even. Aangezien ik wel op het modem kom en de wifi verbinding niet weg valt lijkt dat niet het probleem, deze deed het ook gewoon voordat de gbit internet werd geïnstalleerd. 

Ik zie in eerdere topics van mensen met een zelfde probleem dat ze een nieuw modem kregen van kpn, maar als het voor de wijziging naar 1 gbit werkte kan dat het toch niet zijn?

  

Is het dan de glasvezel die wegvalt? Wat gebeurt er met de lampjes op de glasvezelaansluiting (NT) op het moment van uitval?

Welke glasvezelaansluiting heb je precies en welke techniek (gof, xgspon) Foto?

 

Die andere gevallen gaat over een Box12. V10's hebben er zover ik weet geen last van.

 


Dat zou ik moeten checken als het weer gebeurd inderdaad. Laatste keer dat ik checkte zag ik alleen het modem, en daar branden een rood lampje bij service. Na alles van de stroom te hebben gehaald, dus ook die van de glasvezelaansluiting werkt het weer. Als het weer gebeurd zal ik ook een foto maken van de NT. (zie model hieronder)

 


Ok, Xgspon dus.

Deugt die zwarte kabel wel naar de v10 toe? Lijkt niet echt nieuw. Zou je kunnen vervangen en kijken of dat helpt.

Verder de 2 onderste lampjes in de gaten houden als het zich weer voordoet.

 

 


Hoi @S.Stender . Je hebt je profiel al aangevuld ik heb de lijn gemeten:

Ik zie de afgelopen dagen geen onderbrekingen. De toevoer van het signaal lijkt stabiel.  Deze metingen zijn niet zaligmakend maar ik zie verder ook geen gekke dingen. Kun je het advies van @DennisA78  opvolgen?

Als het issue terugkomt nadat je de kabel hebt vervangen wil ik dat graag weten.


Het was inderdaad de kabel. Vreemd want die had de monteur vervangen omdat de oude niet goed leek. Oude weer terug gezet en toen  was het gelijk stabiel. Bedankt!!