Skip to main content

ik heb sinds van de week glasvezel internet geïnstalleerd. Nu heb ik een kabel voor mijn laptop voor bekabeld internet. Ik krijg alleen geen verbinding op de laptop. Ik weet niet hoe ik via de kabel internet nu kan krijgen ? Kan iemand mij helpen hiermee ?

Hallo @Nicky12 , tussen het glasvezelmodem en je Experia-modem hoort een LAN-kabel die je in de rode aansluiting van de Experia steekt, van daaruit steek je in een gele aansluiting een LAN-kabel en het andere einde van de LAN-kabel steek je in de laptop.

Zowel op de glasvezelmodem als op de Experia hoort ook alles groen te branden en/of te knipperen.

Oranje en/of rood is niet goed.

Succes.

 


Dankjewel voor de info. Kan KPN dit voor mij aanleggen dan ? 

 

 


Indien u als nieuwe klant een abonnement afgesloten heeft, dan krijgt u volgens mij een gratis monteur. Hoe is dat bij u gegaan? Was u al klant?

Had / heeft u misschien een DSL verbinding? En hebben ze onlangs (wanneer?) de glasvezelkabel bij u binnen gebracht?

Kunt u een foto plaatsen van hoe het er bij u in de meterkast uitziet?


ja ze hebben het aangesloten maar toen had ik de kabel nog niet , deze heb ik van de week geplaatst door installateur die bij mij de electra had gedaan. De glasvezel is nu 2 weken geleden naar binnen gebracht. 


 


Dat ziet er op de foto goed uit. Het andere eind van die rode kabel zit in het glasvezel modem? Daarvan zit de stekker int stopcontact? En er brand een groen LEDje op? 

Als de kabel 2 weken geleden pas is binnen gebracht, is de aansluiting dan al wel opgeleverd? 


ja ik heb wel gewoon internet via de wifi. alle groene knopjes branden ook op beide kastjes

 


ik kreeg deze reactie, zou dit het probleem zijn ? "tussen het glasvezelmodem en je Experia-modem hoort een LAN-kabel die je in de rode aansluiting van de Experia steekt, van daaruit steek je in een gele aansluiting een LAN-kabel en het andere einde van de LAN-kabel steek je in de laptop.

Zowel op de glasvezelmodem als op de Experia hoort ook alles groen te branden en/of te knipperen.

Oranje en/of rood is niet goed."

Succes.


Maar ik gebruik een andere router ook waarop dit internet op aan is gesloten die is doorgelust. dat is denk ik het probleem. Ik moet anders misschien een switch hierop aansluiten op het modem. 

 

 

 


Op die foto zit alles goed wat Nick al schreef.

Afhankelijk van hoe die andere router is ingesteld en hoe deze is aangesloten hebben we nu wel de mogelijke verdachte. Als je de draad naar die router in je laptop stopt heb je dan wel verbinding?


@Nicky12 Welkom op ons Forum! Het kan inderdaad liggen aan de router die er tussen zit. Ik neem even aan dat de LAN kabel van router naar de laptop gaat. Je kan er inderdaad een switch tussen zetten. 
Wat is de reden dat je een eigen router heb aangesloten? Als het wifi bereik (bijvoorbeeld) niet optimaal is, kan je ook de Wifi Manager doorlopen. 
Laatste vraag: Welke apparaten heb je verder aangesloten op de Experiabox? 

 

 


Hoi Lisa, ik heb een router aangesloten omdat daar de warmte pomp op aangesloten zit. 


@Nicky12 Hoi! Oké dat is duidelijk. Je moet de laptop dus aan de extra router aansluiten, omdat je geen poorten vrij hebt op de Experiabox? 
Welke apparatuur zit er op de Experiabox aangesloten, buiten de router om? Zijn dat bijvoorbeeld 2 tv-ontvangers? 


Reageer