Skip to main content

Hallo,

Ik heb sinds enkele weken last van vertraagde internet via mijn laptop en Ethernet kabel.
Mijn glasvezel abonnement is download 500Mbit/s en upload 500Mbit/s (Experia V10.a).
Mijn download snelheid is spontaan verlaagd naar maximaal 300Mbit/s (wisselend tussen 170-300Mbit/s) en upload maximaal 525Mbit/s.
Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen om mijn download snelheid weer hoger dan 300Mbit/s te krijgen?
 

Moiboi.

Hoi @Moiboi 

Als je die snelheid bedraad gemeten hebt, dan klopt er iets niet en doe je er beter aan om even te bellen 0800 0402 ma-vr tussen 08:00 - 20:00. zat. - 17:00 en zondags gesloten, dan kunnen ze de lijn doormeten.


Hoi @Moiboi . Met welke snelheidstest meet jij dit? Wij raden de ookla aan (die zit ingebouwd in windows. of kun je als app downloaden).

Verder is het belangrijk om zeker te weten dat er geen VPN aanstaat. Of dat je netwerkkaart softwarematig begrensd wordt. 


@Erwin,

 

Bedankt. Meting was met https://kpn-itns.speedtestcustom.com. Nu ook met ookla getest en ik kom ook niet boven de 300Mbit/s download uit. Upload haal ik iets boven de 500Mbit/s.

Hoe kan ik er achter komen of de netwerkkaart begrenst is. Snelheid staat op 1000/1000 in de configuratie.

 

Groet.

 


Hallo @Moiboi , de netwerkkaart lijkt goed te staan. Bij een Windows pc kun je de netwerkinstellingen eens resetten en je kunt de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom halen en daarna de router een reset geven.

Succes.

 


Hi JanD, thanks voor je reactie.  Glasvezelkast 2x gereset, router meer dan 2x gerest en 3 KPN superwifi's ook meer dan 2x gerest. Helaas geen verbetering. Groetjes.


Hallo @Moiboi jammer, dan morgen even bellen met KPN, 0800 0402, chatten, Facebooken of Twitteren.

Succes.

 


Hoi @Moiboi . Kun jij je postcode en huisnummer in je profiel zetten en mij daarna hier een seintje geven?