Skip to main content

Hoi, 

 

Ik heb de laatste maand of zo last van dat de internet / wifi weg valt. Ik kan dan ook geen tv kijken. Wat ik op dit moment heb gedaan is. 

Modem opnieuw opstarten. 

Wifi Manager gebruikt 

Sterkers eruit gehaald

Als ik dit doe werkt het weer voor even. Maar dit moet ik dat meerdere keren doen op een dag. Nu gaat het mij irriteren.  Hebben jullie nog wat tips wat ik nog meer kan doen zodat ik probleem niet meer heb. 

Ik moet zeggen ik heb altijd goede verbinding gehad en nooit problemen hier mee gehad. 

Gr. Emma 

Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Ja die heb ik 


Dat verklaart een hoop. Die kunnen goed werken maar ze zijn zeer gevoelloos kleine storingen op het electriciteitsnetwerk.  Ze kunnen erg slecht tegen ledverlichting.  En die hebben we juist in deze tijd massaal. Denk aan de kerstverlichting.  Dat kan bij u zijn maar ook bij de buren. Immers het electriciteitsnetwerk stopt niet bij de voordeur.  Welk type heeft u? 200 of 650 of 1200?


De 650. Maar deze heb ik al een tijdje. Nooit problemen mee gehad. Ik zit te denken dat het misschien te maken heeft dat ik van oxxio naar kpn is gegaan. Voor kpn geen storingen gehad. Ook bij ziggo geen problemen gehad met tv of internet


Op de site van Devolo staat de devolocockpit.  Daarmee kunt u de draadloze verbindingssets beheren en bijvoorbeeld voorzien van de nieuwste software.  Misschien dat dat helpt.


Oke dat ga ik proberen. Dankje wel 


Hoi @Emma182, van harte welkom hier! We hebben op ons forum verschillende behulpzame gebruikers. Goed om te zien dat Joep je al op weg geholpen heeft.

Het gebruiken van de Devolo cockpit is een goed idee, ik ben benieuwd of dat verschil maakt. Daarnaast ben ik benieuwd of je internet naast de wifi verbinding ook via een kabel gebruikt? Kan je dat eventueel testen, en valt internet dan ook weg? Welke Experia Box heb je, en vallen daarop lampjes uit wanneer je internetverbinding wegvalt? Als dat zo is hoor ik het graag, want dan kan er meer aan de hand zijn met de verbinding, en moeten we verder kijken.