Skip to main content

Goedenmiddag. 

Bij telfort hadden wij een 50/5 mbps abbo, (was 50/20 in werkelijkheid) verhoogd naar 100/10 (was 100/40 in werkelijkheid) middels de ‘sneller internet’ (4,99) regeling en dit functioneerde naar behoren. 

Sinds de overstap naar kpn lijkt dit echter weer teruggedraaid en zitten we weer op het oude niveau van 50mbps met 20 upload. Dit ondanks dat er wel betaald wordt voor ‘sneller internet’ en in mijnkpn ook staat aangegeven dat deze regeling van toepassing is. 

Even voor de duidelijkheid: er is uiteraard niets veranderd aan de bekabeling of whatever. De situatie is identiek aan 2 maanden geleden. Het internet doet het verder ook prima maar het is gewoon weer de oude snelheid van voor de upgrade met ‘sneller internet’ 

Bij wie moet ik wezen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen?

Hallo @Bica , ben je automatisch gemigreerd van TFT naar KPN of heb je dat zelf gedaan?

Heb je de modem al eens een fabrieks-reset gegeven?

De migratie is puur administratief, technisch wordt e.e.a. pas volgend jaar aangepast.

Wat zie je bij de snelheid in je modem staan, kun je daar een een schermdump van plaatsen?

 

 


Welkom bij ons op het forum @Bica. Technisch is er zoals Jan al zegt inderdaad nog niets veranderd aan je verbinding, de overzetting is administratief geweest. Ik zie dat je je gegevens al had ingevuld, daarmee ben ik meteen voor je gaan kijken. Zo te zien had je kort na het aanmaken van dit topic ook al contact gehad via de chat. Daarbij is aangegeven dat jouw abonnement nog steeds de extra snelheid 100/10 aan heeft staan, dat zie ik ook als ik het nakijk. Als ik de verbinding zelf nakijk zie ik dat er ook 100 Mbit/s aankomt op jouw modem, de snelheid is er wel dus. 

Toch krijg je een ander resultaat als je de snelheid test, ergens gaat iets niet goed dus. Hoe meet je de snelheid precies, is dat via een kabel of draadloos?


We hebben geen bericht meer van je gezien @Bica. Als we nog met je mee kunnen kijken horen we het graag van je.