Skip to main content

Sinds ongeveer een maand heb ik het probleem dat wanneer ik mijn desktop pc opstart (internet via kabel) ik geen internet krijg. Niet na 5 minuten wachten, ook niet na de kabel in- en uitsteken. Het geel-groene lampje knippert wel gewoon, zoals gebruikelijk.

Wanneer ik mijn computer herstart ben ik echter wel meteen verbonden met internet. 

Ik heb geprobeerd om ‘opstartversnelling’ uit te schakelen (Energiebeheer>gedrag aan- en uitknoppen) en het modem (Experia V10) is al een aantal keren gereset. Ook heb ik de netwerkadapters via apparaatbeheer verwijderd op mijn pc, die zich daarna weer goed installeerden en deze bijgewerkt. Mijn virusscanner geeft verder geen (netwerk)fouten aan als ik scan wanneer ik internet heb. 

Hoe zou ik dit (steeds irritantere) probleem kunnen oplossen?

Hallo @ConsuMANt heb je een koper (xDSL)-aansluiting of een glasvezel (FttH)-aansluiting?

 


Bij hebben het eerste, (A?)DSL-aansluiting. Het is een vreemd probleem, omdat het tot mei o.i.d. wel gewoon functioneerde. Echter konden wij niets vinden qua updates de-installeren. Herstarten is maar een kleine moeite, maar hoe meer je erop gaat letten hoe irritanter ik dat ervaar. Als ik de computer start heb ik graag bij/na de eerste keer opstarten verbinding.


Ha @ConsuMANt, welkom! Ben je er inmiddels achter wat er aan de hand was? Als het na herstarten wel werkt, dan lijkt het me niet iets wat aan de kant van KPN ligt. Wellicht eens bij een lokale computerzaak naar binnen lopen? Je snelheid is overigens wel voldoende? Wat geeft onze website aan als je de postcodecheck doet?


Ha @ConsuMANt, welkom! Ben je er inmiddels achter wat er aan de hand was? Als het na herstarten wel werkt, dan lijkt het me niet iets wat aan de kant van KPN ligt. Wellicht eens bij een lokale computerzaak naar binnen lopen? Je snelheid is overigens wel voldoende? Wat geeft onze website aan als je de postcodecheck doet?

Ja, de snelheid is prima. Ook als ik verbonden ben dan is het geen probleem. Het gaat puur om de eerste keer aanmelden na bijv. 1 uur volledig uitstaan van de computer. Het is gewoon hinderlijk om de computer steeds opnieuw te moeten opstarten voordat je verbinding hebt via kabel. Mvg


Hoe oud is de pc?