Skip to main content

Hallo,

Gisteravond is ineens het internet uitgevallen. Het vreemde is dat op mijn apparaten wel een WiFi verbinding lijkt te bestaan maar het internet werkt niet. Ik heb vandaag (na eerste het hele reset ritueel gevolgd te hebben) een nieuwe modem maar het probleem blijft bestaan. WiFi lijkt het doe maar het internet niet. Er is ook niets in huis veranderd wat tot een storing zou kunnen leiden. Nu komt er (over een week!) een monteur maar ik zie dat meer mensen kennelijk met een ineens uitvallend internet te maken hebben.

Ik heb via internet gekeken bij andere internet monteurs en daar wordt gesteld dat als het internet ook niet werkt als het modem rechtstreeks op de laptop wordt aangesloten, het probleem bij de provider ligt en zij dan ook niets kunnen doen.

Enig idee of er nog iets is wat ik kan proberen?

Welkom bij ons op het forum @Farkas, het klinkt inderdaad alsof er geen signaal aankomt bij jou thuis. Als je op het modem kijkt, welke lampjes branden daarop? Ook ben ik benieuwd hoe de modem is verbonden met het aansluitpunt, hoe lang is die kabel, is die plat of rond en zit er mogelijk nog iets tussen?

Als je daarnaast ook je forumprofiel volledig kunt invullen kunnen we met je meekijken.


Hallo Jasper, dank voor je reactie. Het is inmiddels opgelost. Gisteravond kreeg ik een sms van KPN dat er toch sprake was van een storing waardoor het internet niet werkte. Vanochtend deed alles het weer dus ik ben erg blij.


Dat is goed om te lezen @Farkas, alles werkt weer goed nu dus! Geniet van de herstelde verbinding, mochten we nog iets voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden.