Skip to main content

modem (Internet) werkt niet. Vandaag geactiveerd, kreeg een sms hiervoor. Alle lampjes branden groen, maar internet lampje knippert snel. Heb de modem al meerdere keren gereset. Ik heb de kabel in de modem en in het KPN kastje gekoppeld. Wat mis ik?

 

HI @Aniek90, welkom hier. 

Wat vreemd, als alle lampjes inclusief internet groen branden hoort alles te werken. Het knipperen betekent dat er activiteit is, dat hoort zo. Heb je Zowel via WiFi als via een netwerkkabel geen internet?


Hallo Alex,

Bedankt voor uw snelle reactie. Ik dacht dat het knipperen iets slechts zou betekenen. Via WiFi heb ik geen internet inderdaad (er staat: geen dataverbinding). Ik kan de gele netwerkkabel niet aansluiten op mijn laptop, kan dus niet checken of het dan wel werkt. Maar misschien zeg ik nu iets heel doms :)


Hallo @Aniek90 steek de DSL-kabel bij het IS/RA-punt eens in het rechter aansluitpunt. Werkt het dan wel?

CC: @Alex_P 


Hallo @JanD, bedankt voor het meedenken.

 

Heb bovenstaande gedaan en even gereset. Helaas blijft het linker lampje knipperen. Kan het liggen aan het IS/RA punt?


Heb je ook tv van KPN, @Aniek90 ? Werkt dat wel?


Hallo @Erwin_ , nee geen tv van KPN, alleen internet


@Aniek90 Ik zie nu plotseling een monteursafspraak staan. Heb jij die via een andere ingang gemaakt?


Goedemorgen @Erwin_ , klopt. Dit heb ik voor de zekerheid vast ingepland, voor t geval het niet opgelost zou zijn. Vind het wel zonde van de 70,00 als ik het toch zelf zou kunnen oplossen. Maar helaas, tot op heden nog niets. Ik heb deze afspraak na het doorlopen van een stappenplan kunnen inplannen.


@Aniek90  Kan ik jou nog even bellen? Dan spreken we het nog even door. Als we samen concluderen dat het écht niet werkt dan weet je zeker dat die monteur gerechtvaardigd is. 


Hallo @Erwin_ ,

 

Ik hoor uw bericht, bedankt. Helaas ben ik niet thuis voor 12u. 

 

Fijn weekend!