Skip to main content

Thuis heb ik sinds een dag of 5 geen goed werkend Internet signaal meer. Soms heb ik even internet (30 minuten tot een uur lang) maar valt al snel weg, het ineternetstatus lamoje op de kpn box 12 gaat dan knipperen variërend van regelmatig tot heel snel, het lijkt net alsof de modem het binnenkomende signaal niet meer goed verwerkt. Bijkomend probleem is dat ik de sleutel van de meterkast kwijt ben geraakt. De meterkast bevindt zich net buiten mijn woning (flat 3 hoog), waarin zich ook het NT kastje bevindt. Ik heb dringend internet nodig voor mijn werk. Ik vermoedde eerst een knik in een v/d kabels: of in de kabel van nt kastje naar aansluitpunt internet woonkamer (dat overigens door een kabelgoot in de muur naar het trappenhuis loopt waar de meterkast zich bevindt), of van kabel vanaf aansluitpunt woonkamer naar de kpn box 12. Ik denk uitgesloten te hebben dat het niet ligt aan de kabel van het aansluitpunt naar de modem (met diverse kabels namelijk geprobeerd zonder al te veel succes). Het zou eventueel ook aan de kabel in de kabelgoot kunnen lliggen, maar aangezien deze  nu al ruim een jaar daar ligt, zonder enige problemen, waar ook niemand verder bij kan, denk ik dat het niet ligt aan deze kabel. Modem meermaals gereset, enkel nt kastje kan ik dus niet bij momenteel en niet resetten. Internetlampje op voorkant modem knippert soms heel snel soms trager, beide lampjes achter modem bij de poort van het inkomende internetsignaal branden stabiel. Ik gebruik ook een deco m5 wifi versterker. Het lijkt alsof de poort op de modem niet meer goed op printplaatje vastzit. 

Sorry voor mijn. lange stuk tekst, maar mijn vraag is concreet: is het zinvol een monteur in te plannen zolang ik nog geen vervangende sleutel heb voor de meterkast? Of is het bijvoorbeeld anders mogelijk (gezien de urgentie vanwege werk) en/of raadzaam modem te vervangen? Modem lijkt soms wel te reageren op een verplaatsing of verwisseling van kabels, maar lijkt het meest te reageren  op wel of niet ingeplugde kabels in de uitgaande poorten (alsof een van de connectoren in het modem bij de poorten niet goed meer vastzit).

Alvast dank voor het lezen en voor eventuele tips/adviezen en/of hulp.

niemand die reageert, netjes hoor, gelukkig deze kpn troep opgezegd, en weer terug naar de enige echte provider: ziggo! BEDANKT VOOR JULLIE HULP, MIJ ZIE JE HIER NOOIT MEER TERUG


Hallo @Peterr84 ,

Hier op het forum ben je niet direct aan de beurt. Bij dit soort spoedgevallen kun je het beste bellen met 0800-0402. Kunnen ze het daar niet vanaf afstand voor je oplossen, dan maken ze voor jou een afspraak met een monteur. 
 

Mocht de oorzaak uiteindelijk in de meterkast liggen, dan zou een sleutel daarvoor wel heel handig zijn.