Skip to main content

Ik ben verhuisd vanaf 3 oktober en heb geprobeerd het internet aan te sluiten, helaas zonder positief resultaat. Ik heb een DSL aansluiting in de muur, waar 2 kabels in kunnen. Volgens de instructie zou ik gebruik moeten maken van de grijze kabel. Ik heb momenteel alleen een groene kabel die in de aansluiting past. Kan het zijn dat daardoor mijn internet niet werkt?

Er gaan alleen 2 lampjes groen branden. Power en Wireless. Services blijft oranje branden.

Heeft iemand de gouden tip? :) 

Bel met de klantenservice 0800-0402.  Gratis nummer.  Ik vermoed dat er iets meer aan de hand is.


Hoi @nienkesissingh, welkom bij ons op het forum. De kleur van de kabel maakt niet zoveel uit, als het het juiste type kabel is en het andere uiteinde in de juiste plek zit. De lampjes die je beschrijft doe vermoeden dat het signaal niet binnenkomt op het modem. Waar heb je het modem precies aangesloten, is dat direct bij het aansluitpunt of elders in huis?

Met de gegevens op je profiel heb ik al even voor je gekeken, de verhuizing is afgerond dus er zou signaal moeten zijn. Kan je vertellen hoe je het precies hebt aangesloten?

Mocht dat niet lukken kan je ons ook bellen (0800-0402) zoals Joep al noemt, dat is de snelste weg. Mocht er een monteur nodig blijken te zijn kan die bijvoorbeeld direct worden gepland. Dat als voorbeeld, met de informatie die ik nu heb kan ik dat niet beoordelen.


Bedankt beiden voor de snelle reactie!

Ik heb het modem aangesloten in de woonkamer, in de meterkast kan ik geen aansluiting vinden.  In de woonkamer zitten 2 wanddozen met het KPN logo er op. In beide dozen zitten 2  aansluitingen, een blauwe en een witte. Ik heb ze allemaal geprobeerd aan te sluiten op het modem in de DSL ingang, maar helaas zonder resultaat.


Hoe ziet het aansluitpunt er precies uit? Op onze site hebben we een overzicht van de verschillende mogelijkheden, het kan zijn dat een daarvan toch verstopt zit in de meterkast: waar zit je KPN aansluitpunt?

Bij huizen die na 1990 gebouwd zijn zit het in de meterkast, bij oudere huizen kan het ook op andere plekken in huis zitten, zoals in de woonkamer.

Als die aansluitpunten niet te vinden zijn en de 2 die je nu geprobeerd hebt de enige opties zijn kan je ons het beste even bellen, dan zal het vermoedelijk toch op een monteur uitkomen.


We hebben een huis uit de jaren 70., met een aansluitdoos in de woonkamer. Ik ga wel even bellen, bedankt allen voor het meedenken!