Skip to main content

Sinds vanmorgen werkt internet niet meer, zowel niet via kabel als via wireless. Als ik inlog op de KPN Box 12, zegt die inderdaad geen internet te hebben: "internet: disconnected".

 

Ik heb geprobeerd de glasvezel box te resetten en de KPN Box 12 te factory resetten, maar beide hadden geen effect, ook niet na tien minuten wachten. Volgens de KPN servicetool is er geen storing en zit het probleem bij mij thuis.

 

Het valt me op dat bij de WAN kabel de lampjes bij het stekkertje geen licht geven, terwijl bij de Ethernet kabel naar mijn computer de lampjes wel licht geven. Ik heb daarom geprobeerd de rode WAN kabel te vervangen door twee andere netwerkkabels die ik had liggen, maar zonder effect. Horen die lampjes bij het WAN stekkertje wel licht te geven?

 

Als ik inlog op de KPN Box zie ik in de logs niks verschijnen als ik de WAN kabel in en uit plug. In de network map van de KPN Box zie ik wel mijn computer (via kabel) en mijn telefoon (via WiFi) staan, maar verder niks. Hoort de glasvezel box hier te staan?

 

Op de KPN Box zijn de lampjes voor Power en Wifi groen en knippert het lampje voor internet groen. Op de glasvezel box zijn de lampjes voor Power en Connection groen.

 

Enig idee wat hier aan de hand is en hoe ik dit op kan lossen?

Edit: Verkeerd gelezen.

@RBxx heeft het bij het rechte eind.

 


Hallo @JoostDev 

Je hebt XGSPON (zwart rechthoekig glasvezel kastje) met linksonder een serienummer met barcode aan de voorkant? Er is een verkeerde batch van dit kastje geweest waarvan de WAN poort defect gaat bij storingen in het energienet. (O.a. stroomstoring) De enige oplossing is dan het vervangen van de XGSPON ONT door een KPN monteur. Bel daarvoor met KPN op 0800-0402, voor storingen 24/7 bereikbaar.

 


Hi @JoostDev, welkom hier. 

Is het gelukt met de tip van RBxx om met ons te bellen op het gratis nummer 0800 0402?