Skip to main content

Ondertussen best wat stappen verder, maar nog steeds blijft het internet vaak wegvallen.

  • 4 verschillende modems gehad, nu een V10.
  • Ruckus wifi versterkers losgekoppeld en superwifi gekocht van KPN.
  • Sonos eigen netwerk gegeven via een boost.
  • PoE switch en onnodige switches geëlimineerd. 
     

Wekelijks, maar soms ook dagelijks valt het internet/wifi signaal weg. Na enige tijd herstelt het zichzelf of is een aan/uit schakelen van het modem noodzakelijk. Gister moest ik de reset gebruiken, omdat niks anders werkte. Ook het glasvezelkastje is al een keer vervangen en is aan/uit geschakeld geweest.

Het probleem blijft zich gewoon herhalen en ik ben er ondertussen een beetje zat van. “Het netwerk van Nederland” lijkt bij ons thuis een overstatement. 
Ik ben niet de beroerdste om af en toe eens het modem uit/aan te schakelen, maar dit gebeurt nu voor maanden lang dagelijks of wekelijks en ik zou nu wel eens toe zijn aan een definitieve oplossing. Elke keer via de KPN app de wifi manager of de storingsroute doorlopen, maar dan moet er weer op afstand een reset gedaan worden. Ook dat is geen oplossing meer. 
 

Overige topics hebben mij niet geholpen, dus vandaar een eigen topic.

Goed dat je hier het verhaal verteld want het behoort inderdaad gewoon probleemloos te werken. Heb je alleen internet of ook tv?


Beste Joep, 

wij hebben een tv + internet abonnement. 
Ik heb wel eens de vraag gekregen of het tv signaal ook wegvalt bij een internet probleem, dat lijkt soms wel en soms niet het geval te zijn. Volgens een monteur kon dat komen doordat het tv signaal een andere vertraging heeft en het daardoor moeilijk te signaleren is gelijktijdig met het internet signaal wat wegvalt.


 


Heeft u apparaten in huis die u een vast ip adres gegeven heeft?

Welke switch(en) heeft u? Merk en type? Ondersteunen die IGMP-Snooping? 


Beste Nick,

 

het alarmsysteem heeft een vast ip-adres, de camera’s krijgen een ip-adres van het modem.

De switch die ik nog als enige gebruik is een TP Link, tg-sg116, geavanceerde opties geven igmp-snooping aan ja.

Alarm zit overigens direct op het V10 modem aangesloten, zonder tussenkomst switch.


Iemand nog ideeën? 


@Dwight Schrute Welkom op het forum. 

Erg irritant dat je verbinding steeds blijft wegvallen, zelfs nadat je zelf al van alles hebt geprobeerd. 

Je geeft aan dat er ook al een monteur is geweest. Ik controleer graag wat er verder al gebeurd is. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Beste Rutger,

 

ik heb het profiel ingevuld zo ver als ik denk dat nodig is. 


En opnieuw complete black out. Ben al een half uur bezig met aan/uit zetten van modem en glasvezel kastje. Via de app de reset gedaan. Niks helpt.

 


Bump..


@Dwight Schrute Excuus, helaas ben ik ziek geweest en liet een reactie daarom langer op zich wachten. 

Bedankt voor het invullen van je profiel. Als ik een aantal metingen uitvoer dan meet ik geen vreemde zaken. 

Dat zou er dus op moeten wijzen dat het na het modem mis gaat. 

Je geeft aan dat je een complete black out hebt, de verbinding valt dus volledig weg. 

Weet je toevallig hoe de lampjes op het glasvezelpunt op dat moment branden? 

En zit er ook apparatuur direct op de Experiabox aangesloten? Dus niet op de switch?


Ah, dat is niet fijn. Hopelijk nu weer beter?

De drie lampjes branden op het glasvezelpunt, zoals normaal, ook bij de storingen.

Ja, ik heb alle poorten in gebruik, ondertussen iets anders ingeregeld om te zien of het aan de enkele switch lag. 
nu als volgt:

  1. tp link TL-SG116
  2. tp link TL-SG108PE 
  3. alarm
  4. Kpn superwifi punt 1

 

 

 


@Dwight Schrute Ik ben weer 90% fit, dus het gaat de goede kant op! :)

Goed dat er al een aantal dingen getest zijn. 

Maar ook met de nieuwe opstelling blijft de verbinding wegvallen? 

En dan valt dus ook bijvoorbeeld het alarm weg? Dat dus direct bekabeld aangesloten zit op de Experiabox? 


Goed te horen!

Het is lastig te zeggen of ook het alarm daadwerkelijk uitvalt. Ik kan in ieder geval niet meer inloggen via de app. Ik kan het alarm er altijd wel handmatig nog opzetten, dat is zonder internetsignaal gewoon mogelijk.

Verder heb ik gisteravond na mijn bericht weer uitval gehad, dus het lijkt nog niet te zijn opgelost.


Vanavond voor de 3e keer uitval gehad sinds 21.00 uur tot nu. 


Er zit niets anders op om heel uitgebreid te gaan testen. Uitval wordt in 99% van de gevallen veroorzaakt door iets na het modem.  Alle aangesloten appartuur verwijderen van het modem en één voor één weer aansluiten. Met ruime tussenpozen en iedere keer goed kijken wat er gebeurd.  


@Dwight Schrute Ik heb nogmaals een aantal metingen uitgevoerd om zeker te zijn dat het niet voor het modem misgaat. 

Ik meet geen wegvallende verbindingen voor het modem. 

Daarom ben ik het ook met @Joep1965 eens. Het lijkt er op dat er iets in het netwerk zit dat voor uitval zorgt. 

Heb je een mogelijkheid om zoals @Joep1965 het uitlegt, 1 voor 1 te testen?