Skip to main content

Beste,

Sinds enige tijd valt mijn internet over wifi weg! Ik gebruik een V10 modem + 2 wifi experia. Ik heb al alles gedaan, meer dan eens. Wifimanager gebruikt, ,alle stroom van de apparaten (glasvezelmodem, modem, experia wifi) tot reset. Meestal werkt het daarna het wel weer maar het probleem blijft terug komen. We hebben best wel apparaten op het wifi netwerk (tv's, camera's, luidsprekers, verlichting, laptop, printer, etc.) Waar kan heb ik reeds bekabeld met een switch, dit werk dan prima. Het vervelend is dat ik 80% thuis werk en dus ook afhankelijk ben van goed en stabiel wifi netwerk! Dat het telkens wegvalt is frustrerend. Ik heb het idee dat de wifi apparatuur niet goed functioneert. Ik wil graag een passend oplossing. Graag een reactie. Alvast bedankt. Raymond Lemmens

Dag @Raymond73 ik heb dezelfde combinatie maar ik herken je problemen totaal niet. Er moet dus iets aan de hand zijn. Is de wifi  van het modem wel uit? Gebruik je draadloze verbindingssets voor de tv ontvanger bijvoorbeeld? 


Beste Joep,

Bedankt voor de reactie. Of de wifi op het modem uitstaat weet ik niet! Hoe kan ik dat controleren? Voor de tv ontvangers is er 1 bekabeld utp via een switch en 2 via Poe. Ook zijn 2 van 3 wifi versterkers over Poe.

Ik hoor graag wat je hiervan vindt.

Groetjes Raymond 


Hoi @Raymond73, niet fijn dat je wifi wegvalt de laatste tijd, zeker als je thuis werkt. We denken hier op het forum graag met je mee.

Ik lees dat je zowel apparaten via bekabeld internet gebruikt als de wifi verbinding. Hoe gaat het met de apparaten die bekabeld op internet aangesloten zijn? Valt die verbinding ook weg of blijft dat werken? Hoe branden de lampjes op jouw Experia Box, en verandert er ook iets in de lampjes als wifi wegvalt? Kan je meer vertellen over hoe je hebt gereset? 

En ik lees daarnaast dat je onze Wifi Manager ook gevolgd hebt, deze helpt je met optimaliseren van je wifi verbinding. Wat was de uitkomst die er uit kwam?