Skip to main content

De site van KPN is nog al warrig, ik wil alleen internet maar dat lijkt niet mogelijk. Het lijkt er op dat ik tv er bij moet nemen maar dat is geenszins de bedoeling.

Hallo @pieterboes ,

Nee hoor. TV is zeker niet verplicht. Tijdens het aanmeldingsproces wordt gevraagd of je TV erbij wilt, maar daar kun je gewoon op nee klikken. 
 

https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv

 

Alleen internet is verkrijgbaar vanaf 42,50 per maand. Afhankelijk van wat je nodig hebt. 


Alleen internet is wel mogelijk hoor: https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet?icid=toptaak2internet

 

Aj, Noordzee is me net voor met een antwoord!


Ik snap het probleem wel. Je moet eerst naar tv:

Pas daarna kun je aangeven dat je geen tv wilt.

 


Hi @pieterboes, is het je na de reacties hier, alsnog gelukt om alleen internet te bestellen? Zo nee, dan kan je er ook voor kiezen om te bellen met ons gratis nummer 0800 0402 zodat ze daar de bestelling voor je kunnen plaatsen :slight_smile:


De site van KPN is nog al warrig, ik wil alleen internet maar dat lijkt niet mogelijk. Het lijkt er op dat ik tv er bij moet nemen maar dat is geenszins de bedoeling.

> KPN is nog al warrig

Nee de kpn is niet warrig, maar slim. Maar niet alleen de kpn is slim maar ook de kabelboer(en). Die doen nog steeds aan koppelverkoop. Alleen geen internet zonder televisie bij een kabelboer…...


Alleen geen internet zonder televisie bij een kabelboer……

Hallo @gensnet , dat is achterhaald, tegenwoordig ook alléén internet bij de kabelboer Z:

https://www.ziggo.nl/internet/start


Zelfs met internet only kan je nog steeds het standaard tv pakket ontvangen. Ontkoppelen is technisch niet mogelijk.


Zelfs met internet only kan je nog steeds het standaard tv pakket ontvangen. Ontkoppelen is technisch niet mogelijk.

Bij ziggo bedoel je? Ik heb er niet zoveel verstand van. Maar het tv signaal is volgens mij in steeds meer gebieden versleuteld. Je hebt een smartcard nodig om te kijken.

https://www.bndestem.nl/etten-leur/help-ziggo-stopt-met-analoge-tv-anneke-75-helpt-ouderen-over-te-stappen-op-digitaal~a67405d5/


Hallo @Nick83 , als je bij Ziggo internet only afneemt zit het basispakket kabel-tv erbij, dat is kabel-tv kijken zonder decoder en/of CI+kaart.

Kabel tv alleen kost 20,95 per maand, internet only kost 42,50 per maand, dus om internet te hebben via Ziggo betaal je €21,55 per maand extra bovenop het kabel-tv-abo.

Zelf heb ik al sinds 2018 geen Ziggo meer, maar het basissignaal is er nog steeds, zolang ze me niet uitpluggen uit de straatkast, dus ik kan nog steeds F1 kijken op kanaal 14 en gebruikZiggo als back-up voor het geval KPN eens uitvalt, maar dat dus even terzijde.


Ik heb mijn abonnement bij UPC/Ziggo zo'n 15 jaar geleden opgezegd. Net als @JanD heb ik nog steeds beeld.😀 NPO 1-3 in HD en de rest in SD.


Zelfs met internet only kan je nog steeds het standaard tv pakket ontvangen. Ontkoppelen is technisch niet mogelijk.

> Ontkoppelen is technisch niet mogelijk.

Dàt is wel degelijk mogelijk als je naar omringende landen kijkt. Dat kan in Duitsland, België en Engeland. Je kunt daar los van een tv-abonnement alleen internet of telefonie nemen. Ze zetten dan een filter op de het televisie signaal.


Het is mij duidelijk, maar ik zou ook een eigen modem/router willen gebruiken.
Zo te zien zit die er ook standaard bij.


Hi @pieterboes, is het je na de reacties hier, alsnog gelukt om alleen internet te bestellen? Zo nee, dan kan je er ook voor kiezen om te bellen met ons gratis nummer 0800 0402 zodat ze daar de bestelling voor je kunnen plaatsen :slight_smile:

Ja, het is inmiddels besteld, Maja! Ik heb even afgewacht totdat er hier glasvezel komt, vandaar de late reactie.


Het is mij duidelijk, maar ik zou ook een eigen modem/router willen gebruiken.
Zo te zien zit die er ook standaard bij.

 Kan ook bij KPN, maar neem aan dat je dat all ontdekt heb. 👍


Het is mij duidelijk, maar ik zou ook een eigen modem/router willen gebruiken.
Zo te zien zit die er ook standaard bij.

 Kan ook bij KPN, maar neem aan dat je dat all ontdekt heb. 👍

Ja, ik heb me een beetje verdiept in hoe de aansluiting er uit gaat zien en om het makkelijk te houden krijgt het kastje dat wordt gemonteerd gewoon een netwerk-aansluiting zodat in feite iedere router direct zou moeten werken.


Kabel tv alleen kost 20,95 per maand, internet only kost 42,50 per maand, dus om internet te hebben via Ziggo betaal je €21,55 per maand extra bovenop het kabel-tv-abo.

@JanD . Ik zou het eerder omdraaien gezien de prijs van internet only (ook 42,50) bij bv kpn:

Je krijgt voor 42,50 internet + gratis kabel-tv aanbod.

Zie hier het aanbod radio en tv binnen "kabel-tv” bij Ziggo. Veel zenders niet in hd.


Hi @pieterboes, is het je na de reacties hier, alsnog gelukt om alleen internet te bestellen? Zo nee, dan kan je er ook voor kiezen om te bellen met ons gratis nummer 0800 0402 zodat ze daar de bestelling voor je kunnen plaatsen :slight_smile:

Ja, het is inmiddels besteld, Maja! Ik heb even afgewacht totdat er hier glasvezel komt, vandaar de late reactie.

Ah helemaal super @pieterboes :blush: Mocht je nog weer vragen krijgen tijdens het aansluiten, dan horen we ze uiteraard graag!