Skip to main content

Ik heb vorige week internet besteld. Het zou afgelopen maandag ingaan. Het is inmiddels donderdag en er is nog steeds geen internet, ondanks een prima installatie van mijn kant. Ik werk erg vaak vanuit huis, het betreft dan ook een particuliere klant. 

Maandag belde ik: we gaan uit van morgen.

Dinsdag: Geen internet. Wat vreemd, we sturen een monteur. Oh nee, we hebben al een monteur maar die kon niet bij de kruisdraden (onzin overigens). Monteur nooit komen opdagen, want hij was maandag al geweest (nee??). 

Woensdag: we gaan er vanuit dat u morgen internet heeft, want dat is uw ingangsdatum. Niet waar, de ingangsdatum is zonder ook maar enig bericht opgeschoven, heb het contract in mijn mail. 

Donderdag: Geen SMS dat mijn abonnement actief is. Geen internet. Klantenservice is professioneel maar kan helemaal niets. Mensen die weten wat er aan de hand is zijn niet te bereiken. 

Ik verlies ondertussen veel geld omdat ik via het internet mijn geld verdien. Ik weet nog steeds niet wat er aan de hand is, wie ik moet bellen, en wanneer ik internet heb. En een noodpakket, wat ze schijnbaar soms sturen, werd ook niet gestuurd.

Ik ben een persoon met alle geduld van de wereld. Beleefd, begripvol en ik snap dat sommige dingen niet makkelijk zijn. Maar ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Iedere medewerker verteld een ander verhaal, het kost mij bakken met geld omdat ik mijn werk niet kan doen, niemand schijnt te weten wat er aan de hand is en ik heb geen enkel idee wanneer ik internet heb. Kan iemand mij aub helpen? :cry:

admin: titel aangepast ivm vindbarheid en het accuraat beschrijven van het probleem. 

Hallo @ThomasVisser91 zo te lezen ben je een zakelijke klant en dit is een forum voor particulieren.

Het nummer van de zakelijke helpdesk is 0800 0403.

 


Hoi! Nee het betreft een particuliere verbinding. Ik werk vanuit huis soms. 


Hallo @ThomasVisser91, welkom. 

Wat ontzettend lastig dat je zo lang op jouw aansluiting moet wachten. Ik begrijp dat je al meerdere keren contact hebt gehad met de help desk? Ik zou graag kijken wat ik voor jou kan betekenen en of ik eventueel duidelijkheid kan scheppen. Houd er wel rekening mee dat het forum niet geschikt is voor ‘spoed’ zaken en dat je soms wat langer op antwoord moet wachten. Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? 

Als je (klein) zakelijke klant bent kan ik je helaas niet helpen. 

Hallo @ThomasVisser91 zo te lezen ben je een zakelijke klant en dit is een forum voor particulieren.

Het nummer van de zakelijke helpdesk is 0800 0403.

 

 


is dit koper?

Zo ja:Kunt u dan een foto van het isra maken?


@Hanna_  done! Denk ik. 


Hallo @ThomasVisser91 het zou ook wel een zeer spoedige aansluiting zijn binnen 1 week, normaal duurt zoiets 2 tot 4 weken.

Heb je geen internet  bij een andere provider nu dan, zodat je van de overstapregeling gebruik kon maken.

Ik kan me niet voorstellen dat je nu voor het eerst internet thuis krijgt 


Hallo @ThomasVisser91 het zou ook wel een zeer spoedige aansluiting zijn binnen 1 week, normaal duurt zoiets 2 tot 4 weken.

Heb je geen internet  bij een andere provider nu dan, zodat je van de overstapregeling gebruik kon maken.

Ik kan me niet voorstellen dat je nu voor het eerst internet thuis krijgt 

ik wil nog wat toevoegen @JanD :)Als het internet van de oude provider nog werkt is de overstap niet gereed.Anders wel(in principe).


Hallo @ThomasVisser91, bedankt. 

Ik zie dat je al contact hebt gehad met de backoffice. Er is inderdaad een probleem met de kruisdraden waarbij er monteur moet komen om dit op te lossen. De datum die ik momenteel in het systeem zie staan is 15 december. Ik kan dit niet vervroegen helaas. 

Omdat het om een nieuwe order gaat, heb je officieel geen recht op een noodpakket. We gaan er vanuit dat jij nog gebruik kan maken van het internet van jouw vorige provider, helemaal als je gebruik maakt van de overstap service. Wie is jouw provider nu en werkt deze nog? 


Hoi @Hanna_ . 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb dagelijks contact. Ik snap alleen niet dat een gigantisch bedrijf zoals KPN geen monteur vrij heeft in een grote stad om zoiets op te lossen, en een klant dus eigenlijk twee weken langer dan beloofd moet wachten zonder daar over geïnformeerd te worden. Ik heb geen verbinding met de vorige provider en het is een heel bijzonder verhaal om er zomaar vanuit te gaan dat ik nog internet heb van mijn vorige provider. Waarom zou dat het geval zijn?

U zegt nu 15 december, maar de data die ik te horen heb gekregen waren de 6de, 7de en uiteindelijk de 9de. Terwijl ik heel veel geld verlies en ik niet op de hoogte wordt gebracht. Ik snap het heus wel als iets niets lukt, maar dit is ronduit schandalig. KPN stelt mijn ingangsdatum zoals deze in mijn contract staat dus gewoon keer op keer uit, zonder mij daarvan op de hoogte te brengen. Moet ik nu echt naar Kassa-radar, een geschillencommissie of een Kantonrechter toe om iets gedaan te krijgen?


Als u gebruik maakt van de overstapservice dan blijft de verbinding van de vorige provider aktief tot de nieuwe verbinding werkt. U weet ook dat er op ieder gebied een enorme krapte is op de arbeidsmarkt.  Kpn is er totaal niet bij gebaat om uw verbinding later dan mogelijk op te leveren. Dat weten de geschillencommissie,  Kassa en Radar ook. Als u uw geld verdient via internet moet u natuurlijk nooit een consumentenaansluiting nemen maar een zakelijke met een hoog servicelevel. Dat kost dan natuurlijk wel zo'n € 500,00 per maand.


Ik begrijp dat het heel vervelend is dat de datum steeds uitgesteld word. Je hebt al contact met onze backoffice, zij kunnen jou beter helpen dan ik. 

Ik zie nu dat de installatie gepland staat op de 15e, het lijkt erop dat dit niet meer uitgesteld gaat worden. Als je nog vragen hebt, raad ik je aan om opnieuw contact op te nemen met de backoffice omdat jouw cases daar loopt. 


@Joep1965 ik maak geen gebruik van een overstapdienst. En jazeker, ik ben mij bewust van de krapte op de arbeidsmarkt. Dat is echter geen excuus om het contract van een klant stilzwijgend aan te passen, beloften te maken doe niet worden nagekomen en een klant niet te informeren over een product dat zij niet kunnen leveren. KPN is er inderdaad niet bij gebaat om mijn verbinding later op te leveren. Zij hebben echter wel de beloften gemaakt en zij stellen ook niet alles in het werk om het product te leveren. En dit alles zonder de klant informeren, ik moet er zelf steeds achteraan bellen. 


Hoi @Hanna_ . Bedankt voor het meedenken. Weet u echter waarom dit niet eerder kan? Want dat is beloofd door de back office. Die datum was vandaag.  Ik heb al eerder vrij genomen voor de komst van een monteur die uiteindelijk niet kwam opdagen. Overigens, als ik een groot bedrijf was, was dit probleem al lang opgelost. 


Hoi @ThomasVisser91

Er staat voor 15 december een monteur ingepland. Door deze monteursafspraak wordt op deze dag het signaal op jouw lijn geactiveerd.  Ik weet niet of deze in samenspraak met jou of door de backoffice zelf is ingepland. Er is vandaag wel het één en ander in de centrale gedaan zodat alles gereed is voor de 15e. Ik kan deze monteur niet verwijderen of vervroegen. Als je meer vragen hebt zou ik deze bij de backoffice neerleggen.