Skip to main content

Beste KPN, Bij telefonisch contact met uw adviseur is mij belooft dat mijn aansluiting op 21 maart zou plaatsvinden zonder probleem.
De vorige bewoners hadden immers ook KPN en de glazvezel verbinding die ligt er al, geen probleem dus volgens de adviseur!

Ik kom zelf vanuit een abonnement bij T-Mobile waarbij de aansluiting later dan gepland zou plaatsvinden op 28 maart.
 

Uw adviseur had mij gegarandeerd dat een aansluiting bij KPN een stuk sneller zou zijn en wij beter bij KPN af zouden zijn met betrekking tot het snelle aansluiten. Tot mijn grote verbazing staat de aansluit datum nu op eens op 7 April ingepland in plaats van 21 maart omdat er een kast in de buurt niet goed aangesloten staat en er een personeelstekort is bij KPN om dit op korte termijn op te lossen in Haastrecht.

 

Dit in een tijd waar thuiswerken een nieuwe norm is… Dit kan wat mij betreft echt niet. Zonder internet of tv zitten is erg vervelend maar iets beloven en vervolgens niet na komen dat gaat toch wat ver. We hebben overigens onze keuze voor KPN gebaseerd op deze belofte. Erg spijtig, wij hopen dat de belofte alsnog nagekomen kan worden gezien dit een erg slechte start is van onze overeenkomst met KPN.

Vul in je profiel alvast je privé-gegevens in (die zijn voor KPN te zien, maar niet voor de rest hier op het forum), als een moderator dit onderwerp ziet, kan diegene je meteen helpen.


Hoi @Ericrom . Welkom op het forum.

Garanties zijn er qua aansluitdatum nooit te geven maar ik snap de redenatie van de adviseur.

Ik lees in je dossier het volgende:

We moeten extra onderzoek doen om de verbinding op uw adres klaar te maken voor gebruik. De e-mail met extra informatie over uw bestelling en definitieve startdatum van uw abonnement ontvangt u daarom iets later.

 

Er is dus blijkbaar ergens een kink in de kabel gevonden. De details kan ik helaas niet opvragen.

Ik zie wel dat er een noodpakket is verstuurd. Heb jij daar bericht van gehad?


Hoi @Erwin_ ,

 

Er kunnen geen gegevens opgevraagd worden voor een service die jullie zelf leveren? 
 

Er word een belofte gedaan door een adviseur terwijl door jou geredeneerd word dat garanties qua aansluit datums niet gegeven kunnen worden?

 

Er zit zeker een kink in de kabel maar dat is natuurlijk niet een technisch verhaal. Zo heeft jou collega al aangegeven dat het door een personeels te kort komt. 
 

We hebben een noodpakket ontvangen. Leuk idee natuurlijk, helaas zitten in dit “noodpakket” vooral limitaties zoals een data plafond en extra kosten om bijvoorbeeld RTL 4 te kunnen ontvangen op je tv.

Is dat nu wat het inhoud om klant te zijn bij KPN? 

Het zou fijn zijn als er in oplossing word gedacht in plaats van problemen. Zo lijkt mij een telefoontje naar de netwerk beheerder voor het nakijken van de glazvezel verbinding in het netwerk punt van onze omgeving geen dag taak. 

Wij hopen nog steeds snel een echte oplossing tegemoet te zien aangezien we vanaf de 21e volgens u collega al een razend snelle internet verbinding zouden moeten hebben. 
 


 

 

 

 

 


Personeelstekort? Ik heb werkelijk geen idee hoe dat de conclusie van de collega kan zijn. 

Je hebt een bestelling gedaan en ons systeem gaat dan (volledig geautomatiseerd) aan de slag.  Als er ergens in de dat proces iets misgaat valt de order uit en krijg je de mail die jij gehad hebt, Waarom de order is uitgevallen is hier niet te zien.  Dat wordt geregeld door backoffices.  

Niemand binnen KPN kan een aansluitdatum garanderen.  Dat is een feit.  Er kunnen altijd onvoorziene omstandigheden zijn. Uiteraard gaat het in de meeste gevallen gewoon goed. Bij jou helaas niet. 

Je hebt ook recht op alle andere zenders bij Digitenne trouwens. Dan vermoed ik dat die nog niet goed geactiveerd is.  Ik zal een verzoek doen om dat te laten regelen.  Dat wordt dit weekend niet meer want die mensen werken niet in het weekend. 

Als alternatief kun je misschien al wel itv online kijken via de dongle: https://tv.kpn.com/

 

 


Dat is wat er ons vertelt word hoe dat de conclusie van uw collega kan zijn dat weten wij natuurlijk niet maar het is belangrijk dat dit wel uitgezocht word om dit probleem op te kunnen lossen. 

Het is erg spijtig om te horen dat niemand binnen KPN een aansluit datum kan garanderen niet alleen van uit het perspectief dat je dan nooit echt zeker kan zijn van wanneer je internet hebt maar vooral om het feit dat er dan niet anders als glashard gelogen word aan de telefoon om producten aan de klant te verkopen. Dit lijkt mij geen verstandige verkoop strategie.

Links of rechtsom het maakt natuurlijk niet veel uit hoe jullie ‘ geautomatiseerde systeem’ werkt daar heb ik als klant helemaal geen boodschap aan. Voor mij is het belangrijk dat als ik internet en interactieve TV aanvraag dat dit dan ook goed geregeld word. Even bellen naar u collega’s die verantwoordelijk zijn voor de back-end bijvoorbeeld van dit geautomatiseerde proces kan dan ook zou heel fijn zijn. 

Erg fijn dat ik recht heb op alle Digitenne zenders, wij zijn benieuwd of dit wel goed geregeld kan worden. Wij hebben geen ‘dongle’ ontvangen om via itv online te kijken.

Nog beter is het versturen en activeren van ons abonnement zodat dit hoe dan ook mogelijk is.

Nogmaals graag een oplossing, geen uitleg van een achter liggend ‘probleem’ want dat is niet ons probleem maar jullie verantwoordelijkheid. 
 


Blijkbaar heb je ook een klacht ingediend en heeft een collega jou gebeld en is het uitgelegd.  

Daar kan ik niks aan toevoegen.  

Weet je toevallig wat het CAS id van je digitenne ontvanger is? Zo ja, zou je die hier kunnen vermelden? (Staat op de sticker)


Er is helemaal niets ‘uitgelegd’ alleen excuses gemaakt. 
 

Wel fijn dat je even uitlegt dat je niet iets toe te voegen hebt dan is mijn gesprek met jou ook afgelopen en weet ik dat ik hier geen extra tijd aan hoef te spenderen, dat zou een nutteloze tijdsbesteding zijn.

 

Het CAS id is: 7014-078-418-5


 

 


Ik heb een verzoek gedaan om digitenne te activeren.  Je zou straks alle zenders moeten kunnen zien.