Skip to main content

Ik heb een abo van €15,42 voor mobiel met 4Gb data en een abo van €55,42 voor tv/internet 15 Mbps download en 2 Mbps upload.

Het mobiele abo loopt af en ik wil een nieuw abo voor alleen tv/internet met een hogere snelheid.

Op 12 augustus j.l. heb ik met de heer (...) contact gehad via de chatdienst.

Hij heeft een aanbieding gedaan voor een thuispakket van tv/internet met 50Mbps down en 50Mbps up (na 3 mnd) van € 54,49 per mnd los van het mobiele abo. (Over het mobiele abo wilde ik mij nog bedenken. Zie  de transcript van deze chat).

In de bevestigingsbrief bleek echter dat het thuispakket €59,49 kost.

Omdat dit niet was afgesproken, heb ik per omgaande de wijziging geannuleerd.

 

De KPN klantenservice (Erica?) nam over de annulering op 16 aug. telefonisch contact met mij op.

Tijdens dit gesprek bleek dat het abonnement van tv/internet niet los van het mobiele abonnement kon worden gewijzigd, met als gevolg dat er ook een nieuw mobiel abonnement is afgesloten met een verlaging van de data van 4Gb naar 3Gb. Eveneens bleek tijdens dit gesprek, dat de internet snelheid op mijn adres niet verhoogd kan worden en het oude abonnement kan niet teruggezet worden.

Dus door de onjuiste voorlichtingen de heer (...) van de chatdienst, is de abonnementsprijs €5,00 hoger geworden en de mobiele data 1Gb minder geworden en de snelheid kan niet verhoogd worden.

M.a.w. ik betaal nu meer en krijg minder.

Graag uw reactie hierop.

 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

Ik denk niet dat hier nog veel aan te doen is. Die medewerker had meteen moeten zeggen dat meer dan 15 mbit op uw adres niet haalbaar is. Terug naar uw vorige abonnement kan niet. KPN heeft dan doelbewust onmogelijk gemaakt. Of niet mogelijk gemaakt, tis maar net hoe je het bekijkt. Misschien kan een KPN medewerker hier op het forum u 6 maanden 5 euro korting geven ofzo. Ik vermoed dat er nietveel meer in zit.


Hallo @Lvdh, welkom. 

Wat ontzettend vervelend dat jouw abonnement nu ineens duurder uitvalt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling :disappointed_relieved:. Ik begrijp niet zo goed wat jij (of mijn collega) bedoelt met "Het mobiele abonnement kan niet los worden aangepast van het vaste abonnement” Dat klopt niet. Mobiel en vast zijn altijd twee aparte klantnummers, die los van elkaar gewijzigd kunnen worden. Wanneer je beiden afneemt ontvang je op zowel mobiel als op vast korting. Wat voor korting verschilt afhankelijk van het feit of het een Hussel of een ouder abonnement is.  

Het forum is misschien niet helemaal de juiste plek om dit voor jou specifiek te bespreken. Ik raad je aan om telefonisch contact op te nemen, een collega kan met jou nog even goed naar jouw abonnement kijken. Ik hoor graag of je er met mijn collega's uit komt. Mijn collega's zijn te bereiken via 0800-0402.