Skip to main content

Graag onze tijdelijke internetkabel op de juiste manier aansluiten.  zie voorgaande topic van 2020: https://forum.kpn.com/internet-9/opeens-een-blauwe-kabel-in-de-tuin-en-geen-internet-meer-506863?postid=1058499#post1058499

Volker en Wessel zijn hier meerdere keren geweest en mochten niks veranderen omdat Liander geen toestemming gaf om in de straat te werken door poreuze gasbuis. In de komende weken wordt de gasbuis vervangen en kan daarna eindelijk de kabel goed worden aangesloten na drie jaar.

Kan Kpn de opdracht uitzetten om dit te doen?

Hi @Nova ves! Goed dat je aan de bel trekt en fijn dat de gasbuis vervangen wordt. 🙂 Mochten die werkzaamheden afgerond zijn, wil je hier dan aan de bel trekken? Dan weten we zeker dat de gasbuizen vervangen zijn en kan het geen reden meer zijn om de werkzaamheden te weigeren. 

Tegen die tijd kun je ook met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00, mocht je bellen prettiger vinden! 


De gasbuis is vervangen,  morgen gaan de tegels weer terug. Onze internetkabel (zie foto) kan dan eindelijk na drie jaar worden aangesloten door Volker Wessel. Graag hiervoor de opdracht uitzetten. Ik ontvang graag een planningsafspraak.


Super! Ik kan de graafpartij zelf niet direct aansturen, dat moet ons backoffice doen. Ik heb dus een ticket voor hen aangemaakt en daarin alle informatie gezet, ook wat er in het topic uit 2020 speelde. 

Ze nemen contact met je op op het 06-nummer dat bij ons bekend is, dus mocht je binnen 3 á 5 werkdagen gebeld worden door een onbekend nummer dan is de kans groot dat het mijn collega's zijn!


We zijn gelijk gebeld door de storingsdienst ( Rene). Hij was niet goed ingelezen denk ik. We moesten de situatie meerdere keren uitleggen.

 

Rene ging het proberen voor elkaar te krijgen, maar zag niet de echte acute noodzaak.

We wachten dus nu op de reactie van Volker Wessel.

 

Misschien kan er een update komen, want we hebben er niet veel vertrouwen in.


Acute noodzaak is het pas als het niet werkt: een storing. Dat is het bij u niet, het werkt. En dus is het bij KPN een klus die gewoon onderaan op het lijstje gezet word...


Hi @Nova ves! Ik zag dat je me ook een privébericht had gestuurd, maar ik houd het even openbaar. Als ik op vakantie ben dan kunnen de andere moderators namelijk niet zien wat we bespreken, dat is niet handig.

Ik heb gekeken en ik zie dat er morgen een monteur ingepland staat tussen 8:00 - 10:00. Ik lees in het ticket dat het ook bij onze ondergrondse partij uitgezet moet worden, dus ze zijn er wel mee aan het werk gegaan. 
De monteur die langskomt is er eentje die gerichter kan analyseren naar storingen en meer kennis heeft over apparatuur. Die gaat het dus doornemen en die kan weer eventuele vervolgstappen uitzetten. 

Vraag dus gerust het een en ander bij de monteur uit en laat hem ook weten dat de diensten nu niet goed werken. Hopelijk weet je dan snel hoe het verder gaat! 


De monteur is langs geweest en zag ook de noodzaak. Hij heeft een ticket aangemaakt en gelijk een afspraak gemaakt.

 

Volgende week vrijdag wordt de nieuwe kabel geschoten.

 

Wordt vervolgd!


Super! Fijn dat het nu loopt en dat de monteur de noodzaak zag. Ik ben benieuwd naar de bevindingen vrijdag! 

Voor nu alvast een fijn weekend gewenst. 😄


Vanmiddag staat opeens iemand van Volkerwessels voor de deur om de situatie op te nemen en Foto's te maken. 

Ik dacht dat dat was voor de werkzaamheden die morgenochtend zouden plaatsvinden, maar helaas. Morgen komt er niemand.🤔

 

De supervisor moet alles nog in gang zetten en alles met kpn afstemmen. Ook moeten er vergunningen worden aangevraagd en meer van die bureaucratie.

 

Dit duurt minimaal 6 weken!

 

kortom, weer wachten 😔

 

 

 


iets wat vrij normaal is er zijn altijd vergunningen nodig 


We zijn weer terug bij af. Volkerwessels krijgt geen GO om de opdracht uit te voeren van KPN. Zij willen wachten op glasvezel, maar kunnen niet vertellen dat die er binnen 2 jaar wordt aangelegd.

 

Graag kom ik contact met toezichthouder kopernetwerk Peter die de opdrachten van Volkerwessels controleert.

De storing is dus niet verholpen en moet weer opengezet worden.

 

Het is een beetje vreemd dat ze eerst willen dat de kabel knikt, voordat ze actie willen ondernemen. Wij zitten daar niet op te wachten, om weer weken zonder internet te komen zitten, met een praktijk aan huis.

 

Admin: aangepast met het oog op de privacy van de betreffende collega. 


Graag alleen reactie hierop door een moderator van kpn en geen andere forumlezers!!!!


Graag alleen reactie hierop door een moderator van kpn en geen andere forumlezers!!!!

Zo werkt het hier niet. Dit is een openbaar forum waarop iedereen iets mag plaatsen. Als u dat niet wilt kunt u beter een andere vorm van contact zoeken.


Graag alleen reactie hierop door een moderator van kpn en geen andere forumlezers!!!!

Zo werkt het hier niet. Dit is een openbaar forum waarop iedereen iets mag plaatsen. Als u dat niet wilt kunt u beter een andere vorm van contact zoeken.

Sterker nog, de beschreven technische issues zoals door @Nova ves hier opgevoerd, horen helemaal niet thuis op dit forum. Lees daarvoor

 


Dit bedoel ik nu,  hier schiet niemand iets mee op.

 

Ik ben al 3 jaar bezig om een tijdelijke kabel, die maximaal een jaar zou blijven, onder de grond te krijgen en wordt gestuurd van kastje (kpn) naar muur ( Volkerwessels). Ik mag geen dm naar moderator sturen en moest het op het forum plaatsen. Dat mensen daarna alleen reageren op mijn laatste post, zonder de historie te lezen is voor mij frustrerend en komt nogal betweterig over, ook al is het als hulp bedoeld.

 

Dus bedankt voor het meedenken, maar ik probeer de juiste persoon te vinden die eindelijk de verantwoordelijkheid op zich neemt, zonder naar de ander te wijzen. Kortom dit is Peter v N.


KPN zou die kabel misschien wel wat beter langs de brug kunnen monteren. Ik weet niet of er daar wel eens een bootje voorbij komt?

Als er glasvezel komt word die misschien ook wel in een buis langs de brug gelegen. Bij ons hebben ze een aantal jaar geleden een nieuwe elektriciteitskabel gelegen. Die is ook in een dikke rvs buis langs de brug gelegen. Van het waterschap mocht die niet onder de sloot door geboord worden.


Dit bedoel ik nu,  hier schiet niemand iets mee op.

 

Ik ben al 3 jaar bezig om een tijdelijke kabel, die maximaal een jaar zou blijven, onder de grond te krijgen en wordt gestuurd van kastje (kpn) naar muur ( Volkerwessels). Ik mag geen dm naar moderator sturen en moest het op het forum plaatsen. Dat mensen daarna alleen reageren op mijn laatste post, zonder de historie te lezen is voor mij frustrerend en komt nogal betweterig over, ook al is het als hulp bedoeld.

 

Dus bedankt voor het meedenken, maar ik probeer de juiste persoon te vinden die eindelijk de verantwoordelijkheid op zich neemt, zonder naar de ander te wijzen. Kortom dit is Peter v N.

Als je zo graag enkel reactie van een moderator wilt kan je beter gewoon alle reacties negeren. Moderatoren reageren doorgaans binnen 3 a 4 dagen op openstaande topics. Dit is geen livechat. Verder is het niet de bedoeling namen van collega’s openbaar op het forum te zetten. Intern zal heus het een en ander bekend zijn en desnoods kan een moderator je privé om meer informatie vragen als dat nodig is. 


Gisteren weer de kpn gebeld om te melden dat het probleem nog niet is verholpen. Zij konden melden dat het intern wordt besproken ik zou worden teruggebeld. 

 

Tot op heden nog niks gehoord.

 

Ik neig om  juridische stappen te gaan ondernemen. Kpn houdt zich niet aan de juiste levering van het kopernetwerk tot aansluiting. Maar eerst vraag ik advies bij de Consumentenbond.


Na advies ingewonnen, melding gedaan bij de gemeente.  De bypass ligt op gemeente grond/water. De gemeente gaat uitzoeken of deze tijdelijke kabel zo mag liggen.

 

Wordt vervolgd.