Skip to main content

Hallo,

 

Gezien de aangekondigde prijsstijging bij Ziggo ben ik aan het oriënteren op een overstap naar een andere aanbieder.

Ik heb alleen een vraagje; momenteel heb ik door de muren gloednieuwe internetkabels liggen die ik bij Ziggo gekocht heb (Cat6). Zijn deze kabels ook te gebruiken voor KPN internet?

En kan ik mijn huidige TPLink Deco's gebruiken bij KPN? Deze zijn destijds ook bij Ziggo aangekocht namelijk.

 

Bedankt alvast!

 

Groet,

Sam

Hoi @Internetkabels 
Als je utp-kabels bedoeld dan is het antwoord Ja
Ziggo gebruikt coaxkabels, maar met de nieuwste next en nextmini worden uitsluitend utp-kabels gebruikt dus dat kan.

Die TPlink Deco's weet ik niet zeker, maar ik meende gelezen te hebben dat die ook gebruikt kunnen worden, misschien dat @wjb dit bevestigen kan? 


Hoi @Internetkabels 
Als je utp-kabels bedoeld dan is het antwoord Ja
Ziggo gebruikt coaxkabels, maar met de nieuwste next en nextmini worden uitsluitend utp-kabels gebruikt dus dat kan.

Die TPlink Deco's weet ik niet zeker, maar ik meende gelezen te hebben dat die ook gebruikt kunnen worden, misschien dat @wjb dit bevestigen kan? 

Hi, ik bedoel inderdaad utp kabels, ik heb momenteel de Next Mini van Ziggo en we hebben dus onlangs de coax vervangen door utp kabels.

Dus dat die ook bij KPN kunnen blijven liggen is fijn.

 

Die deco's zijn wat dat betreft minder spannend, ik zie dat KPN momenteel ook twee eigen punten weggeeft bij nieuwe abonnementen, dus ik zou anders altijd die kunnen kiezen.

 

Dankjewel voor je supersnelle reactie @huistijger 


Hoi @Internetkabels 
Als je utp-kabels bedoeld dan is het antwoord Ja
Ziggo gebruikt coaxkabels, maar met de nieuwste next en nextmini worden uitsluitend utp-kabels gebruikt dus dat kan.

Die TPlink Deco's weet ik niet zeker, maar ik meende gelezen te hebben dat die ook gebruikt kunnen worden, misschien dat @wjb dit bevestigen kan? 

 

Hey internetkabels, welkom! Om nog even te bevestigen, die Deco's kun je inderdaad gewoon blijven gebruiken. Wel is het zo dat ze niet samenwerken met ons modem. Je kunt het wifinetwerk vanuit ons modem dezelfde naam en wachtwoord geven, maar er is dan geen mogelijkheid tot fast roaming. Dus dan kan het zijn dat apparaten niet altijd op het beste moment switchen van het ene wifiapparaat naar de andere. Maar dat zal in principe gelijk zijn aan hoe het nu werkt in combinatie met het je Ziggo modem. Dus als het nu geen issue is, dan zal dit bij ons ook niet zo zijn.