Skip to main content

Ik ben een nieuwe klant bij KPN, glasvezel internet met overstapservice.

Heb het glasvezelkastje en modem aangesloten volgens instructies op overstapdatum, maar lampje connection op glasvezelkastje bleef knipperen, waardoor ook het lampje internet op het modem snel bleef knipperen. Wifi lampje wel stabiel groen, maar geen verbinding met internet dus. 

Meerdere keren met KPN gebeld, monteur is langs geweest. Hij heeft een ander glasvezelkastje geïnstalleerd en het modem elders in de woning aangesloten op glasvezelkabel. Hij vertelde me dat het probleem in de wijk lag (verbinding nog niet actief) en ik binnen twee dagen gebeld zou worden (nooit gebeurd). Ook klantenservice kon niets voor me betekenen, zeiden dat ik gewoon moest wachten.

Inmiddels zelf een maand op vakantie geweest. Connection lampje op glasvezelkastje blijft nu groen, dus dat is al een verandering. Maar internet lampje op modem blijft snel knipperen, ook na reset van het modem. Kan iemand van KPN mij helpen alsjeblieft? Aansluitdatum was 1 september (!) en heb dus nog steeds geen internetverbinding.

Hallo @sverrijt , welkom op het KPN forum, waar klanten elkaar helpen.

Welke lampjes zitten er allemaal op je glasvezelkastje, en welke branden momenteel? Het lijkt er wel op dat dat nu goed gaat, maar voor de zekerheid is het toch goed om te weten.

Als je router snel knippert en je glasverbinding is OK, dan zou ik deze voor de zekerheid eens naast het glasvezelkastje zetten en aansluiten met de originele kabel die KPN heeft meegeleverd om te zien of de verbinding dan wel goed gaat. Is er een extra kabel getrokken om hem elders aan te sluiten, of lag er al bekabeling?


Het is inmiddels gelukt, ik heb verbinding met internet en Wifi. Bleek dat ik alleen nog een kabeltje van het oude Ziggo modem naar het KPN glasvezelkastje moest aansluiten. Toch bedankt voor je reactie!


Het is inmiddels gelukt, ik heb verbinding met internet en Wifi. Bleek dat ik alleen nog een kabeltje van het oude Ziggo modem naar het KPN glasvezelkastje moest aansluiten. Toch bedankt voor je reactie!

Ik had al een licht vermoeden dat het bij die kabels zou zitten 😉 Veel plezier!


Hi @sverrijt, welkom op het forum. 

Hallo @sverrijt , welkom op het KPN forum, waar klanten elkaar helpen.

Welke lampjes zitten er allemaal op je glasvezelkastje, en welke branden momenteel? Het lijkt er wel op dat dat nu goed gaat, maar voor de zekerheid is het toch goed om te weten.

Als je router snel knippert en je glasverbinding is OK, dan zou ik deze voor de zekerheid eens naast het glasvezelkastje zetten en aansluiten met de originele kabel die KPN heeft meegeleverd om te zien of de verbinding dan wel goed gaat. Is er een extra kabel getrokken om hem elders aan te sluiten, of lag er al bekabeling?

Het is inmiddels gelukt, ik heb verbinding met internet en Wifi. Bleek dat ik alleen nog een kabeltje van het oude Ziggo modem naar het KPN glasvezelkastje moest aansluiten. Toch bedankt voor je reactie!

Fijn om te lezen dat het gelukt is met het antwoord van Arjan, dankjewel Arjan!