Skip to main content

Internetlampje blijft knipperen na installatie

 

Abonnement is vandaag ingegaan, wifi lampje blijft wel groen, internet lampje knipper snel

Als u geen internetverbinding heeft dan kunt u het beste even bellen met de klantenservice.  0800-0402. Zij kunnen dan meteen met u meekijken.  Voor storingen is de klantenservice 24/7 bereikbaar.


Gaat het om een glasvezel of koperverbinding?

Internet dat snel knippert. Hij probeert verbinding om te bouwen maar lukt dus net niet.


Gaat om koperverbinding. Ik had gelezen dat een knipperend lampje bij internet in sommige gevallen betekent dat het abonnement nog niet helemaal voltooid is.


Dat lampje geeft aan dat hij wel iets zit, maar niet in kan laden.

Een abonnement moet administratief aangezet worden, maar ook fysiek in de centrale en/of wijkkast.

Als er ergens iets niet goed zit, krijg je dit.

Heb je vaker Internet gehad via dezelfde aansluiting?


We hebben het huis pas gekocht, dus dit is onze eerste aansluiting. Hiervoor zat er volgens mij Ziggo in.

Ik probeer foto's mee te sturen, maar die verzend ie helaas niet.

De internetkabel komt direct vanuit de grond, deze heb ik in de modem geplaatst. Er hangt nog een doosje waar een coax kabel heen gaat, hier komen 2 audio kabels en 1 tv kabel (denk ik) uit.


 


 


Ja die coax hebben we niks mee te maken. Geen andere aansluitingen? Grijze lasdop? Of komt die kabel zo uit de grond?


De meest voorkomende KPN aansluitingen:

 


Die kabel komt zo uit de grond inderdaad.


Hmm. Moet ergens vandaan komen, een officieel isra. Dit kan ook een vaste telefoon verbinding zijn.

 

Lasdop kan ook in kruipluik zitten, of kelder.

Ook kan de muuraansluiting in de woonkamer de binnenkomende kabel bevatten.


Die type U1 hebben we wel boven op de slaapkamer een (voorzijde woning)


Die type U1 hebben we wel boven op de slaapkamer een (voorzijde woning)

 

Ja ok. Maar daar komt het niet op binnen.

 


Ik heb nog even onderzoek gedaan. Vorige bewoner heeft volgens mij Ziggo gehad. Daar kan ik meer vinden over het witte kastje met COAX kabel wat ik eerder doorstuurde. Het lijkt er op dat we geen ISRA aansluiting hebben, enkel de netwerkkabel vanuit de grond. 

Is dat mogelijk? En zo ja; hoe kan ik dit verhelpen dat KPN wel goed aangesloten kan worden?


Ik heb wel deze kabel in de meterkast (los). In andere posts op dit forum zie ik dat die naar een ISRA punt leidt, klopt dat? En kan het zijn dat ze deze er bij mij tussenuit hebben gehaald na aanschaf Ziggo


 


Dat is'm! Probeer de rode en blauwe draad te verbinden met je modem. Ik zou sowieso een monteur aanvragen.


Ah super! Goed om te horen. Bedankt voor de hulp.


Ik heb wel deze kabel in de meterkast (los). In andere posts op dit forum zie ik dat die naar een ISRA punt leidt, klopt dat? En kan het zijn dat ze deze er bij mij tussenuit hebben gehaald na aanschaf Ziggo

 

 

Ha!! Ja gevonden. Dat is de binnenkomende kabel waar een werkende aansluiting (isra) op hoort te zitten. Helaas onnodig verwijderd door iemand.

Monteur zet er isra type 2 op.

Ziggo en KPN gebruiken compleet verschillende aansluitingen en kabels. Die staan compleet los van elkaar, dus je haalt niet het ene weg om het andere te kunnen gebruiken (los van binnenkabels)

 

Maar goed, als je handig bent zou je hier een kabeltje op kunnen zetten (rood en blauw) maar officieel mag je niet aan isra/invoerkabel prutsen. Ik denk maar snel bellen voor een monteur 0800 0402.


Thanks, gebeld en komt morgen!