Skip to main content

Goedemorgen,

ik heb hetzelfde probleem, alleen mij snelheid zou 200 moeten zijn ipv de 89 die gehaald wordt. In huis een V9 en tevens inmiddels drie experia WiFi punten bijgekocht. De WiFi thuis app geïnstalleerd en van alles geprobeerd maar niets helpt. Apparaten worden niet herkend of hebben geen WiFi terwijl je laatst het experia WiFi punt zit.…

Graag spoedig een oplossing.

 

Paul

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Goedemorgen,

ik heb hetzelfde probleem, alleen mij snelheid zou 200 moeten zijn ipv de 89 die gehaald wordt. In huis een V9 en tevens inmiddels drie experia WiFi punten bijgekocht. De WiFi thuis app geïnstalleerd en van alles geprobeerd maar niets helpt. Apparaten worden niet herkend of hebben geen WiFi terwijl je laatst het experia WiFi punt zit.…

Graag spoedig een oplossing.

 

Paul

Hallo @PvdVloed , heb e die snelheid bekabeld gemeten?

Bij (semi)zakelijk gebruik (thuiswerken) heeft het de voorkeur bekabeld te werken voor betere stabiliteit en veiligheid.

 


Goedemorgen,

Nee, deze is niet bekabeld gemeten. Overigens werk ik niet of nauwelijks thuis. Het gaat echt om de snelheid/wegvallen van de wifi. Het ene moment kan je Netflix kijken op een iPad en het andere moment valt de WiFi weg. Emails komen dan nog wel binnen maar iets streamen is niet meer mogelijk. Ik heb vorige week telefonisch contact gehad met de helpdesk en het advies opgevolgd om alles opnieuw te resetten/installeren. Dit heeft ook niet geholpen. In mijn keuken staat een Mac en die gaf net een snelheid van 193/168 on bekabeld. Dus het kan wel… alleen de kleinere apparaten (iPads, iPhones en MacBooks)geven WiFi problemen vooral op de eerste en tweede etage.

Paul


Goedemorgen,

Nee, deze is niet bekabeld gemeten. Overigens werk ik niet of nauwelijks thuis. Het gaat echt om de snelheid/wegvallen van de wifi. Het ene moment kan je Netflix kijken op een iPad en het andere moment valt de WiFi weg. Emails komen dan nog wel binnen maar iets streamen is niet meer mogelijk. Ik heb vorige week telefonisch contact gehad met de helpdesk en het advies opgevolgd om alles opnieuw te resetten/installeren. Dit heeft ook niet geholpen. In mijn keuken staat een Mac en die gaf net een snelheid van 193/168 on bekabeld. Dus het kan wel… alleen de kleinere apparaten (iPads, iPhones en MacBooks)geven WiFi problemen vooral op de eerste en tweede etage.

Paul


De Eperia Wifi’s zijn toch wel allemaal bekabeld aangesloten? Gewoon met kabels naar de Experiabox? U gebruikt geen draadloze verbindingsset?


Klopt helemaal, ik heb drie tv ontvangers twee beneden en een boven en daarvoor zit bij elke tv ontvanger de Experia WiFi.

 


Dit soort dingen zijn dus in het hele huis niet te vinden? 

 


Klopt inderdaad niet aanwezig.


Scheelt het nog als alle tv ontvangers uit zijn? Is het dan misschien beter? Kun je daar iets van merken?


De tv ontvangers staan nooit allemaal tegelijkertijd aan. Hooguit twee stuks maar dat komt zelden voor. Dus nee daar kan ik niets van merken. Vandaag merkte ik ook dat mijn printer niet meer reageert (deze staat in de keuken) als ik met mijn laptop een print opdracht geef vanuit de kamer....


Het gaat er om of WiFi misschien beter is als alle ontvangers uit staan. Is dat zo? Kunt u daar iets van merken?


Daar zit iets in denk ik, zodra er iemand in huis tv aan het kijken is dan gaat het met de wifi een stuk slechter. En dus ook andersom. Als er geen TV gekeken wordt dan hebben wij niet of nauwelijks wifi problemen.