Skip to main content
Vraag

Internetradio valt steeds uit, KPN krijgt het niet opgelost

• August 25, 2026
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

Marouck
Deelnemer

Wij zijn al maanden bezig om het probleem van wifi en onze radio op te lossen. Vandaag te horen gekregen dat het probleem bij ons ligt en niet bij KPN. Wij hebben een Kenwood M7000S smart micro Hifi-Systeem staan. Deze draait op wifi. We hebben 2 wifi versterkers ( zwart) en de experiabox 10. De radio valt om de 2 minuten uit en dan ineens is er weer geluid. Dit geldt ook voor internetradio via de laptop. Het antwoord wat ik nu kreeg is dat ik teveel apparaten heb die op WIFI draaien. Via de wifi manager zien we hele grote verschillen in de down en uploads gedurende de dag. Bij kpn hebben ze van alles aan de instellingen veranderd maar het probleem blijft bestaan. Ik ben een dummie als het om instellingen gaat maar mag er vanuit gaan dat men bij KPN weet wat zij moeten doen.we hebben een paar mnd geleden de KPN+box gekregen en sindsdien is er gedoe. Daar blijft Netflix steeds hangen. Al meer dan 25 jaar bij KPN en alles draaide altijd super. En nu alleen maar problemen. Connectie met de mobiel is ook vaak weg en merk ik ineens dat ik op het 5G netwerk zit i.p.v. het wifi netwerk. Ik weet niet meer wat ik nog meer kan doen. Het enige wat ik wil is lekker radio luisteren zonder uitval. Beide wifi punten branden gewoon groen. De experiabox is afgelopen week al door KPN gereset maar alles zonder resultaat. En vandaag heb ik dus te horen gekregen dat zij alles hebben gedaan om het werkend te krijgen en het nu " gewoon" mijn probleem is. Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen. 

2 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 25, 2026

In ieder geval heb je te ,maken met wifi problemen. Mogelijk speelt er meer, maar daar heb ik geen aanwijzingen voor gezien hetgeen wat je noemt. Ik zou de wifi manager van KPN eens proberen en de adviezen hiervan op te volgen. De Wifi manager vind je op de mijnKPN app. Doe de test op verschillende plekken in het huis waar je wifi wilt gebruiken. Soms kan het met een instelling opgelost worden of verplaatsen van de experiabox in andere gevallen kan extra apparatuur nodig zijn zoals de superwifi van KPN. Is dat zelfs geen oplossing dat kun je een monteur bestellen voor een wifi check.

Marouck
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 25, 2026

Dank voor je bericht en het meedenken😊

Alles is al tot in den treure getest maar nul resultaat. Er zijn al twee superwifi punten in huis die vorig jaar door de monteur van KPN als " verplicht" werden gesteld omdat wij met onze eigen wifipunten geen rechten hadden. Wat hij verder allemaal heeft gedaan is mij onduidelijk. 

Manager, stekkers eruit, resetten, alles is gedaan maar nul resultaat. En nu mogen wij het zelf uitzoeken van KPN. Want zij hebben " alles" gedaan. Ik kan weer een monteur laten komen op eigen kosten maar er werd vanmorgen al aangegeven dat die ook niks gaat vinden. Het internet zelf is hier gewoon onstabiel maar dat is volgens hen niet zo. Ik ben al die tijd heel geduldig en netjes geweest en heb braaf alles opgevolgd maar nu laten ze mij in de kou staan. Ik betaal een hoop geld voor een snelle verbinding en dat er nu teveel wifi apparaten aan zouden staan is in mijn ogen een broodje aap verhaal. Het probleem ligt niet bij ons maar bij de apparatuur van kpn die zorgt voor een onstabiel internet.

Â