Skip to main content

Wij hebben sinds 2 weken glasvezel, alles is netjes aangesloten maar sinds deze week valt overdag steeds het signaal weg m.

waar kan dit aan liggen? Wie o wie kan mij helpenĀ 

Sinds 6 april zouden wij glasvezel hebben, alleen wat blijkt nu wij zijn nog steeds aangesloten op het koper netwerk. De laatste dagen valt om de paar minuten ons internet uit en hebben wij niks meer. Vanmorgen gebeld met KPN en daar krijg ik te horen dat er iets niet goed is gegaan en dat wij dus nog geen glasvezel hebben. Op mijn vraag wanneer de aansluiting dan omgezet gaat worden krijg ik van een vriendelijke dame te horen dat ze vandaag gaan oplossen. De heer die ik vervolgens aan de lijn krijg is het antwoord nou wij nemen volgende week ergens contact met u op en misschien is het dan opgelost en dat er geen oplossing is op dit moment.

Omdat ik afhankelijk ben van Internet krijg ik als compensatie een belbundel?
KPN wat maak je me nou dit is geen service en ik betaal wel voor glasvezel, mijn nieuwe abonnement is goedkoper als de vorige hoe gaan ze dit oplossen. Ik betaal nu een maand voor iets wat ik dus niet heb.

De manier waarop ik nu behandeld ben aan de telefoon vind ik ronduit slecht, ik krijg gewoon te horen ā€œdat is gewoon even pech en we lossen het nu niet opā€

Wie o wie gaat ons aan internet helpen, ik ben ivm kanker erg afhankelijk van internet.

Ā 

Admin: topics samengevoegd


Mocht je mobiel van KPN hebben kan daar een 100gb bundel op worden gezet, als KPNNetwerk de ftu (het witte glasvezel kastje) heeft geplaatst kan het altijd even duren voor je daadwerkelijk kan overstappen. Hun moeten het namelijk ook buiten in de wijkkast verbinden en dit gebeurt wanneer heel de straat en/of wijk glasvezel heeft. Tot die tijd kan je geen gebruik maken van glas.

Die storing op koper moet apart behandeld worden, mijn advies is om te bellen met 0800-0402 en niks over glas te zeggen en de stappen van een koperstoring door te lopen, kom je er dan niet uit kan de klantenservice een monteur sturen. Ook is het mogelijk om zelf een monteur te regelen via kpn.com/monteur, alleen dan zal je wel akkoord moeten gaan metĀ ā‚¬70 aan kosten indien het probleem wordt veroorzaakt in uw eigen netwerk. (Alles na het ISRA)

Ā 


Dank voor de reactie, op mijn vraag of ze dan de storing op het koper willen oplossen krijg ik te horen dat dat niet kan omdat ik in huis al een glasvezel aansluiting heb.

Ā 


Onzin want daar ben je niet op aangesloten en is nog niet beschikbaar blijkbaar. Enkel de kabel onder de grond wordt niet meer gemaakt, maar we kunnen nog steeds kijken of het niets anders is.


Ik moest omdat ik glasvezel moest aansluiten de DSL stekker er uit halen, kan ik die dan weer gewoon terug stoppen?


En dan natuurlijk de glasvezel stekker er weer uit halen


Ja, en dan de modem even een herstart geven @HannaVdBerg85Ā 


Ik wilde mijn oude aansluiting terug doen maar helaas ik heb geen DSL stekker meer.

De monteurs die bij mij de glasvezel kwamen aansluiten hebben het DSL stekkertje afgeknipt, dus ik kan ook niets meer herstellenšŸ˜”


Hallo @HannaVdBerg85Ā je zou tijdelijk een gewoon telefoonsnoertje kunnen gebruiken met de RJ11-stekkertjes, dat zijn dus de kleinere versie van de netwerkkabelstekkers, de RJ45

Ā 


Beste Jan,

Ā 

helaas gaat dat ook niet, vanuit de oude aansluiting zijn alle snoertjes afgeknipt.

vandaag ontvangen we een noodpakket van KPN dus hopelijk wordt deze ellende snel opgelost.


Hi @HannaVdBerg85, dat is geen bepaald handige situatie. šŸ˜” Fijn dat je al wat tips en hulp van de community hebt gekregen en dat je een noodpakket ontvangt.Ā 

Mocht op het noodpakket de data (GBā€™s) ooit op zijn, bel dan met 0800-0402 en spreek in dat je het noodpakket wilt opwaarderen. Dan kom je in een automatisch systeem die dit voor je regelt en dat is de snelste manier om weer data op het noodpakket te krijgen. Dat kan 24/7.

Je noemde eerder ook dat je een bundel had gekregen nadat je gebeld had, dat is hopelijk een 100 GB bundel voor je mobiele abonnement. Mochten die 100 GB nog actief zijn (dit kun je in je MijnKPN zien) dan kun je ook eenĀ hotspotĀ op je toestel instellen zodat andere apparaten via die weg ook met de wifi kunnen verbinden.

Hopelijk zijn je eigen diensten snel weer online en stabiel en is het in de tussentijd goed te doen met het noodpakket!Ā 


Op dit moment zitten wij dus al sinds 6 april zonder internet en televisie.

Het noodpakket is een tijdelijke oplossing maar is niet ideaal, ik ben door ziekte al een jaar minder actief en lig vaak op bed, en daar heb ik dus geen televisie. Mijn dagen duren nu erg lang.

Ā 

Ik hoop echt dat de aannemer van KPN heel snel de afmelding doet dat het werk bij ons klaar is en dat ik dus weer aansluiting krijg.

Op dit moment betaal is voor een dienst die wij niet krijgen.


Wil je jeĀ forumprofielĀ zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt @HannaVdBerg85? Dan kan ik kijken of er updates zijn!Ā 

Wat het betalen betreft, zodra alles is opgelost kun je via onzeĀ vergoedingspaginaĀ een vergoeding aanvragen voor de periode waarin je zonder diensten hebt gezeten. šŸ™‚


Wij hebben sinds gisteren weer een werkende aansluiting, ook de compensatie is geregeld.

nogmaals complimenten voor KPN, zij hebben het allemaal keurig opgelost, het noodpakket heeft ons zeer geholpen.Ā 


Fijn dat het opgelost is en bedankt voor de complimenten! šŸ™‚

Dank voor het terugkoppelen en dan alvast een heel fijn weekend gewenst!Ā