Skip to main content

Ik heb een contact met 20 mb/s. Net naast de meterkast haal ik maar 15 en in de woonkamer nog niet eens 5 mb/s   Ik kan ook niet ontdekken of er een zender is die op 5Hz uitzendt, alleen maar 2,4 Hz.  En dan is het droevig om te zien dat ik nergens contact kan krijgen met en helpdesk of iets dergelijks om het probleem aan voor te leggen.

Welk modem heb je precies 


We hebben helaas niets meer van je gehoord. Ik neem aan dat je het via een andere weg hebt geregeld. Laat het anders maar weten:blush:


Daar ben ik weer. Excuses voor de late reactie, maar ik kwam er niet in met mijn KPN ID. Nu lukt het weer wel. De klacht is niet opgelost. Het modem is een Experia Box v9 en hang op 2 meter hoog in de meterkast. Net naast de meterkast is de snelheid 15 mb/s  in de woonkamer nog geen 5 mb/s


Welkom terug, @Nelly ontevreden! De V9 zendt alleen een 2.4Ghz signaal uit. Als je graag een 5.0Ghz signaal wilt, dan moet of het modem vervangen worden of je kunt een versterker bekabeld aansluiten. Ik ben geneigd om het tweede te adviseren. Je kunt de versterker namelijk plaatsen in de kamer waar internet het meeste gebruikt wordt. Dit is niet mogelijk met een ander modem. 
Laat maar weten wat je voorkeur heeft. 


  • Je snelheid is ook afhankelijk van het apparaat waarmee je de snelheid meet. Uit je verhaal maak ik op dat dit waarschijnlijk een mobiele apparaat is, aangezien je bij de meterkast 15mbps haalt en in de woonkamer 5mbps.
  • Wat voor snelheid krijg je als je een laptop/computer bekabeld aansluit?
  • Je modem hangt in de meterkast en dit is meestal niet de meest geschikte plek om een modem te plaatsen. Je signaal wordt door de ruimte ook vrijwel direct beperkt voordat het überhaupt je woning in gaat. Wellicht een idee om deze elders in de woning te plaatsen?

Aan en uit heb ik ook gedaan, dat hielp niet. En het is inderdaad een mobiel apparaat. Er zijn in het appartement verder geen bedrade aansluitingen. Dus verplaatsen is geen optie. Wel jammer dat de KPN monteur dat niet direct goed geregeld heeft of me heeft gewezen op dit probleem en/of er een oplossing voor aangedragen heeft.


Welk probleem @Nelly ontevreden? Het niet hebben van een 5Ghz signaal? Wanneer hebt je een monteur over de vloer gehad? 
Ik kan je er dus makkelijk aan helpen. Weet je al wat je voorkeur heeft? Modem wissel of versterker (wel bekabeld uiteraard)? 
 


Dat er geen 5hz is is niet de grootste klacht, dat komt sowieso al moeilijker door muren heb ik me laten vertellen. De lage snelheid is het probleem.  Dat de monteur dat destijds niet gelijk heeft opgemerkt, Dat zal zo'n 5 jaar geleden zijn . En een bekabelde versterker: waar moet die dan komen? in de meterkast?


Welkom terug, @Nelly ontevreden! De V9 zendt alleen een 2.4Ghz signaal uit. Als je graag een 5.0Ghz signaal wilt, dan moet of het modem vervangen worden of je kunt een versterker bekabeld aansluiten. Ik ben geneigd om het tweede te adviseren. Je kunt de versterker namelijk plaatsen in de kamer waar internet het meeste gebruikt wordt. Dit is niet mogelijk met een ander modem. 
Laat maar weten wat je voorkeur heeft. 

Hoi @Nelly ontevreden, In mijn vorige bericht leg ik waar je de versterker het beste kunt plaatsen. Niet gewenst, dat weet ik, maar aangezien de muur bij jullie de snelheid tegenhoudt, lijkt mij dit de beste optie, toch? 

Heb je de Wifi Manager al eens doorlopen? Als de internetsnelheid niet goed (genoeg) is, dan voorzien wij je van een gratis oplossing. Zorg er in ieder geval voor dat je niet buiten het bereik van de wifi komt tijdens de meeting! 


Inmiddels heb ik contact gehad per telefoon en is me geadviseerd eerst maar het modem eens om te ruilen. voor een Experia V10, ik heb nu nog V9 . De V10 zou een sterkere wifi zender hebben en ik zou bovendien een contract hebben van 50 Mb/sec . Dat eerst maar eens proberen, kijken of inderdaad meer snelheid heb.  Wat wel erg jammer is is dat de KPN voor nieuwe klanten een aanbieding heeft voor super Wifi met een enorme korting en voor bestaande klanten niets doet. Dat is niet klantvriendelijk


Het is voor nieuwe klanten SuperWiFi's of korting, niet beide. En KPN doet wel degelijk wat voor bestaande klanten, u krijgt toch een ander modem? Ik betwijfel een beetje of u er veel mee op zult schieten, maar dat terzijde.


Hoi @Nelly ontevreden! Dat is natuurlijk ook prima. Veel succes met het installeren van het nieuwe modem. Je weet ons en mijn collega's te vinden als je nog vragen hebt. :smile:


Het heeft wel geholpen.  Het nieuwe modem haalt de de gecontracteerde snelheid van van 50 Mbps. Waarschijnlijk was er al jaren sprake van een niet goed werkend modem. Zo erg zelfs dat er een nieuwe iPad aangeschaft is (na lang sparen) omdat de oude zo traag werd. De lage snelheid kwam toen aan het licht. En de net gekochte  internetradio viel ook om de haverklap uit. Mijns inziens is een compensatie wel aan de orde. Er is gewoon jaren betaald voor iets dat er niet was. Dus het was een oplossing maar ik blijf ontevreden over dat bestaande klanten geen voordeel krijgen. Zeker na dit gedoe allemaal, Dus nu gedeeltelijk ontevreden Nelly


Ontevredenheid is menselijk dus gefeliciteerd!

 

Compensatie lijkt me persoonlijk overbodig want je had zelf veel eerder actie kunnen ondernemen en dan was het eerder prima opgelost.

 


Fijn dat het nieuwe modem heeft geholpen @Nelly ontevreden. Een compensatie zit er niet in, helaas. Macabeus geeft de reden eigenlijk al. Als de vraag eerder aan bod was gekomen had ik (of mijn collega) je graag toen graag meteen geholpen. :flushed:


Wat een belachelijke opmerkingen . Getuigt echt van klantvriendelijkheid en servicegericht bezig zijn.


Dat is jouw mening waartoe ook jij alle recht hebt maar andere mensen zouden kunnen zeggen dat het getuigd van realiteitszin.

 


en bovendien, het probleem leek opgelost, maar helaas kwam het weer terug


@Nelly ontevreden Je bent weer terug bij af dus. Dat is jammer. Als je het goed vindt, kijk ik met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 


We hebben niets meer van je gehoord, dus ik ga ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders weet je ons te vinden:blush: