Skip to main content

Hey allen, Ik betaal nu al mooi meer als een jaar voor sneller internet tot 100MB maar ik kom er nu achter via (verschillende) speedtest dat ik maximaal 36MB haal en maar maximaal rond de 50 kan halen op mijn adres. Waarom betaal ik al een jaar extra als het niet kan? dan had ik ook wel normaal internet kunnen nemen voor een goedkoper prijsje. Waarom is de optie er überhaupt op mijn adres om sneller internet “aan te zetten”

*Edit: Ik test dit op mijn computer aan de kabel een koper kabel want glasvezel is niet beschikbaar op mijn adres. 

Heb je ook tv via kpn of alleen internet?


Heb je ook tv via kpn of alleen internet?

Ook TV:

Internet en TV Basis, Fox Sports (Nu ESPN) en Sneller Internet tot 100/10 


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?  Wil je een screenshot zonder je postcode plaatsen?


Ik gok dat je de KPN speedtest gewoon bedoeld 🙂


Nee sorry. https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl


Geen probleem. Bij deze


Als je een speedtest doet om de internetsnelheid je meten, moet de testapparatuur wel optimaal verbonden zijn met Internet. 

Dat betekent in de praktijk met KPN via een apparaat dat direct met een UTP cat5 kabel is aangesloten op de experiabox.

Alle andere test zijn als wij van …………….


Hum zoals je ziet kan je een veel hogere snelheid krijgen dan je nu hebt dmv pairbonding.  Dan wordt er een extra aderpaar aangesloten. Vandaar dat je het wel kon bestellen. Maar het lijkt er op dat het tweede aderpaar niet is aangesloten of dat er 1 is uitgevallen. Weet je of het ooit is aangesloten? Je kan dat zien aan het kabeltje tussen het modem en israpunt.  Dat zou dan een y-kabel moeten zijn.


Hum zoals je ziet kan je een veel hogere snelheid krijgen dan je nu hebt dmv pairbonding.  Dan wordt er een extra aderpaar aangesloten. Vandaar dat je het wel kon bestellen. Maar het lijkt er op dat het tweede aderpaar niet is aangesloten of dat er 1 is uitgevallen. Weet je of het ooit is aangesloten? Je kan dat zien aan het kabeltje tussen het modem en israpunt.  Dat zou dan een y-kabel moeten zijn.

Ik kan mij herinneren dat toen ik het abonnement nam ze de straat voor ons moesten openbreken omdat de snelheid niet gehaald werd al. Dit hebben ze toen wel gedaan om een kabel te herstellen/aanleggen. de y-kabel is in iedergeval aanwezig (zie foto) 

 


Je bent goed bezig :wink:  je hebt de experiabox v10??


Je bent goed bezig :wink:  je hebt de experiabox v10??

Haha top! En ja box V10 inderdaad. 


Kan je inloggen in het modem? Ga dan naar status en dan naar geavanceerd.  Kan je daarvan een screenshot plaatsen?


Kan je inloggen in het modem? Ga dan naar status en dan naar geavanceerd.  Kan je daarvan een screenshot plaatsen?

Ik zie inderdaad dat line 2 het gewoon niet doet.. 

 


Je hebt het al gezien denk ik. 1 line is uitgevallen. 


Bel de klantenservice 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg  je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal. Er zal een monteur moeten komen.


Bel de klantenservice 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg  je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal. Er zal een monteur moeten komen.

Jup gaan we doen. Dank voor je hulp :grinning:


Overigens zou je wel wat meer moeten halen dan 36 maar dat zou een dingetje in de kabel kunnen zijn. Misschien is het kabeltje wel kapot. Zit ie er wel goed in?


Overigens zou je wel wat meer moeten halen dan 36 maar dat zou een dingetje in de kabel kunnen zijn. Misschien is het kabeltje wel kapot. Zit ie er wel goed in?

Wat ik nu snel even voel zit ie er goed in. Ik zal straks als de vrouw op bed is (anders word het ruzie :yum: ) de kabel er nog even uithalen en weer goed erin doen. Tevens alles nog even goed herstarten kijken of dat nog iets van verbetering geeft.


Dat is verstandig om daarop te wachten inderdaad haha.  Laat dat even weten hoe het afloopt. 


Dat is verstandig om daarop te wachten inderdaad haha.  Laat dat even weten hoe het afloopt. 

Even alles er uit gehad/herstart en krijg D 39.26 / U 10.37 niet veel verbetering. Zal aan de kabel liggen ben ik bang


De vrouw ligt al vroeg op bed:joy:. De tweede lijn is wel tot leven gekomen??


De vrouw ligt al vroeg op bed:joy:. De tweede lijn is wel tot leven gekomen??

Even aangemoedigd dat ze morgen vroeg op moet haha, nee 2e lijn blijft dood helaas


Dan zit er niets anders op dan te bellen. 


Hoi @Kjellergy! Heb je al gebeld? Ik zie geen logging in het systeem namelijk. Wel zie ik een overstapverzoek naar Ziggo. 
Als ik iets voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag
 


Hoi @Kjellergy! Heb je al gebeld? Ik zie geen logging in het systeem namelijk. Wel zie ik een overstapverzoek naar Ziggo. 
Als ik iets voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag
 

Klopt ik heb een mooi aanbod gekregen voor de overstap. Waar ik op in ben gegaan. Helaas ga ik dus weg bij KPN