Skip to main content
Beantwoord

Internetsnelheid

  • January 12, 2021
  • 25 reacties
  • 142 keer bekeken

Hey allen, Ik betaal nu al mooi meer als een jaar voor sneller internet tot 100MB maar ik kom er nu achter via (verschillende) speedtest dat ik maximaal 36MB haal en maar maximaal rond de 50 kan halen op mijn adres. Waarom betaal ik al een jaar extra als het niet kan? dan had ik ook wel normaal internet kunnen nemen voor een goedkoper prijsje. Waarom is de optie er überhaupt op mijn adres om sneller internet “aan te zetten”

*Edit: Ik test dit op mijn computer aan de kabel een koper kabel want glasvezel is niet beschikbaar op mijn adres. 

Beste antwoord door Joep1965

Hum zoals je ziet kan je een veel hogere snelheid krijgen dan je nu hebt dmv pairbonding.  Dan wordt er een extra aderpaar aangesloten. Vandaar dat je het wel kon bestellen. Maar het lijkt er op dat het tweede aderpaar niet is aangesloten of dat er 1 is uitgevallen. Weet je of het ooit is aangesloten? Je kan dat zien aan het kabeltje tussen het modem en israpunt.  Dat zou dan een y-kabel moeten zijn.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

25 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 12, 2021

Heb je ook tv via kpn of alleen internet?


  • Auteur
  • Topper
  • January 12, 2021

Heb je ook tv via kpn of alleen internet?

Ook TV:

Internet en TV Basis, Fox Sports (Nu ESPN) en Sneller Internet tot 100/10 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 12, 2021

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?  Wil je een screenshot zonder je postcode plaatsen?


  • Auteur
  • Topper
  • January 12, 2021

Ik gok dat je de KPN speedtest gewoon bedoeld :) ? 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 12, 2021

  • Auteur
  • Topper
  • January 12, 2021

Geen probleem. Bij deze


  • January 12, 2021

Als je een speedtest doet om de internetsnelheid je meten, moet de testapparatuur wel optimaal verbonden zijn met Internet. 

Dat betekent in de praktijk met KPN via een apparaat dat direct met een UTP cat5 kabel is aangesloten op de experiabox.

Alle andere test zijn als wij van …………….


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 12, 2021

Hum zoals je ziet kan je een veel hogere snelheid krijgen dan je nu hebt dmv pairbonding.  Dan wordt er een extra aderpaar aangesloten. Vandaar dat je het wel kon bestellen. Maar het lijkt er op dat het tweede aderpaar niet is aangesloten of dat er 1 is uitgevallen. Weet je of het ooit is aangesloten? Je kan dat zien aan het kabeltje tussen het modem en israpunt.  Dat zou dan een y-kabel moeten zijn.


  • Auteur
  • Topper
  • January 12, 2021

Hum zoals je ziet kan je een veel hogere snelheid krijgen dan je nu hebt dmv pairbonding.  Dan wordt er een extra aderpaar aangesloten. Vandaar dat je het wel kon bestellen. Maar het lijkt er op dat het tweede aderpaar niet is aangesloten of dat er 1 is uitgevallen. Weet je of het ooit is aangesloten? Je kan dat zien aan het kabeltje tussen het modem en israpunt.  Dat zou dan een y-kabel moeten zijn.

Ik kan mij herinneren dat toen ik het abonnement nam ze de straat voor ons moesten openbreken omdat de snelheid niet gehaald werd al. Dit hebben ze toen wel gedaan om een kabel te herstellen/aanleggen. de y-kabel is in iedergeval aanwezig (zie foto) 

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 12, 2021

Je bent goed bezig :wink:  je hebt de experiabox v10??


  • Auteur
  • Topper
  • January 12, 2021

Je bent goed bezig :wink:  je hebt de experiabox v10??

Haha top! En ja box V10 inderdaad. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 12, 2021

Kan je inloggen in het modem? Ga dan naar status en dan naar geavanceerd.  Kan je daarvan een screenshot plaatsen?


  • Auteur
  • Topper
  • January 12, 2021

Kan je inloggen in het modem? Ga dan naar status en dan naar geavanceerd.  Kan je daarvan een screenshot plaatsen?

Ik zie inderdaad dat line 2 het gewoon niet doet.. 

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 12, 2021

Je hebt het al gezien denk ik. 1 line is uitgevallen. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 12, 2021

Bel de klantenservice 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg  je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal. Er zal een monteur moeten komen.


  • Auteur
  • Topper
  • January 12, 2021

Bel de klantenservice 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg  je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal. Er zal een monteur moeten komen.

Jup gaan we doen. Dank voor je hulp :grinning:


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 12, 2021

Overigens zou je wel wat meer moeten halen dan 36 maar dat zou een dingetje in de kabel kunnen zijn. Misschien is het kabeltje wel kapot. Zit ie er wel goed in?


  • Auteur
  • Topper
  • January 12, 2021

Overigens zou je wel wat meer moeten halen dan 36 maar dat zou een dingetje in de kabel kunnen zijn. Misschien is het kabeltje wel kapot. Zit ie er wel goed in?

Wat ik nu snel even voel zit ie er goed in. Ik zal straks als de vrouw op bed is (anders word het ruzie :yum: ) de kabel er nog even uithalen en weer goed erin doen. Tevens alles nog even goed herstarten kijken of dat nog iets van verbetering geeft.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 12, 2021

Dat is verstandig om daarop te wachten inderdaad haha.  Laat dat even weten hoe het afloopt. 


  • Auteur
  • Topper
  • January 12, 2021

Dat is verstandig om daarop te wachten inderdaad haha.  Laat dat even weten hoe het afloopt. 

Even alles er uit gehad/herstart en krijg D 39.26 / U 10.37 niet veel verbetering. Zal aan de kabel liggen ben ik bang


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 12, 2021

De vrouw ligt al vroeg op bed:joy:. De tweede lijn is wel tot leven gekomen??


  • Auteur
  • Topper
  • January 12, 2021

De vrouw ligt al vroeg op bed:joy:. De tweede lijn is wel tot leven gekomen??

Even aangemoedigd dat ze morgen vroeg op moet haha, nee 2e lijn blijft dood helaas


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 12, 2021

Dan zit er niets anders op dan te bellen. 


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • January 19, 2021

Hoi @Kjellergy! Heb je al gebeld? Ik zie geen logging in het systeem namelijk. Wel zie ik een overstapverzoek naar Ziggo. 
Als ik iets voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag
 


  • Auteur
  • Topper
  • January 19, 2021

Hoi @Kjellergy! Heb je al gebeld? Ik zie geen logging in het systeem namelijk. Wel zie ik een overstapverzoek naar Ziggo. 
Als ik iets voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag
 

Klopt ik heb een mooi aanbod gekregen voor de overstap. Waar ik op in ben gegaan. Helaas ga ik dus weg bij KPN