Skip to main content

Nadat ik mijn internetsnelheid van 500/500 heb laten aanpassen naar 1000/1000 blijft de snelheid 500/1000.

Zowel mijn expedia 10 modem als fiber kastje opnieuw gestart.

Mijn notebook is bekabeld en geschikt voor 1000/1000.

Bij de snelheidmeting van KPN lijkt het of de download wordt afgeknepen bij 500 terwijl de upload wel tot 1000 gaat.

Wie kan dit oplossen?

mvg

Rob de Rijk

Heb je het modem ook echt gereset? Heb je een andere poort geprobeerd? Heb je een andere kabel geprobeerd?


modem herstart, andere poort geprobeerd, andere kabel direct aan modem. allemaal zelfde resultaat


Dan zou ik toch even de klantenservice bellen.  0800-0402. Gratis nummer. 


Goedemiddag @Rmjderijk, welkom terug!
Heb je mijn collega's nog te pakken kunnen krijgen? Hebben jullie al een oplossing gevonden of in ieder geval stappen ondernomen?


@Thomas het voorstel is om de expediabox 10 te vervangen door een expediabox 12. Op forums lees ik veel negatieve verhalen over de expediabox 12. Wat is wijsheid? Behalve de vermelde snelheid 500 ipv 1000 is het heel stabiel, zeker samen met de KPN superWifi apparaten. 🙄


Die afweging is aan jou, De V10 is wel een van onze betere modems om het maar even zo te noemen. Helaas moet ie ook terug bij het omruilen en kan je niet perse terug als de box 12 niet bevalt.
De box 12 hoort overigens wel gewoon snel en stabiel te zijn dus als je daar problemen mee zou krijgen helpen we je daar natuurlijk gewoon mee verder.


@Thomas vanmiddag toch het modem ingeleverd en vervangen door de Expedia v12. Alles werkt weer (na het uitzetten van de Wifi op de expedia v 12). Alleen het probleem van de snelheid is nog niet opgelost. Dus helaas de download snelheid blijft hangen bij 500 Mbs terwijl de upload snelheid wel de 1000Mbs haalt. Wat is de volgende stap om dit op te lossen?


Hallo @Rmjderijk als je een pc hebt met Windows 10/11, installeer dan vanuit de MS-Store de Ookla speedtest app. Die is tot nu toe de meest betrouwbare snelheidsmeter gebleken.

Bekabeld met 1 pc rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit moet je ongeveer op 930/930Mbit/s uit kunnen komen, ook met wif6 AX.

 


Als het probleem er nog steeds is met de box 12 lijkt dat niet de oplossing te zijn geweest. Ik zie momenteel nog een ticket openstaan wachtend op jouw terugkoppeling.
Ervaar je dit probleem nog steeds? Dan kun je het beste even bellen naar het nummer met toegangscode die je per sms hebt gehad!


@Thomas het fiber aansluitpunt is vervangen. De conclusie is dat de snelheid nu maximaal is. (600/1000)

Een andere vraag: de snelheid van de superwifi punten zijn nu ± 50-60 Mbs. Met de expedia 10 was dit +/- 150-250 Mbs. Kan dit te maken met de kanaal bandbreedte die voor 5Ghz op 20 Mhz staat?


Hallo @Rmjderijk ik vind de genoemde gllasvezelsnelheid (600/1000) niet acceptabel als je een Gigabit-verbinding hebt.

Binnen je modem zou ik de wifi-instellingen zoveel mogelijk op AUTO zetten, dan regelt het systeem de doorvoer zelf en kun je betere snelheden halen.

 


@Thomas door de instelling op de box12 voor 5Ghz Wifi aan te passen naar de kanaalbandbreedte van 80 Ghz is de snelheid via Wifi (superwifi) nu 300-500 Mbs. Dat is het gewenste resultaat.