Skip to main content

Sinds enige tijd is mijn internetsnelheid zowel bekabeld als onbekabeld erg gedaald. Ik heb een Gbit aansluiting en voorheen haalde ik via wifi met gemak 400 mbit/s; nu is dat hooguit 80. Ook bekabeld komt de snelheid niet hoger. ik heb alle adviezen al opgevolgd: modem resetten, etc. Ook de kabel van de glasvezelaansluiting naar modem vervangen. Help allemaal niets.

Kan iets te maken hebben met de update van begin september.

Iemand dit ook meegemaakt? Tips? Adviezen?

 

@twan101 Welk modem heeft u ? Welk type ethernetkabel heeft u nu tussen NT en modem ?


KPN box 12

Firmware SGEJ1000060E

Heb er weer de standaard kabel tussen gedaan omdat er geen verschil merkbaar was. ftp 26awg-4pair.


En wat was die "standaard kabel"? Bekijk deze website eens Welke utp kabel moet ik kiezen - keuzehulp (TIP) (utp-kabel.nl)


Standaard kabel is, die werd bijgeleverd door de KPN. Lijkt me dat dat wel in orde moet zijn.


Ok. Wat vraagjes :

  1. Welk abonnement qua down -en upload heeft u ?
  2. Is dat recent aangepast naar 1GB en is dat al administratief verwerkt?
  3. Heeft u het glasvezelkastje al een reset gegeven door de stroom eraf te halen voor 2 minuten en weer aansluiten?
  4. Welk modem heeft u?
  5. Meet u de snelheden met deze app (bekabeld en onbekabeld)  Speedtest Custom - Test your internet speeds ?

Geloof dat ik het lek boven heb. Las ergens dat de modem reset minstens 15 seconden moet duren. Geprobeerd en heb weer supersnel internet. 

Bedankt voor de hulp.